Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router Review

Not_Disclosed 14 november 2005, 886 views

Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router

Pluspunten

• Opensource firmware
  • Regelmatig firmware updates
  • Ondersteuning van WPA2

Minpunten

• Ontvangst kan beter

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 2
Model: WRT54G versie 2.0
Zeer goede router voor een zeer schappelijke prijs. Linksys levert zeer regelmatig nieuwe firmware voor de router die niet alleen fixes bevat maar ook uitbreiding van functionaliteit. Daarnaast is de firmware ook opensource waardoor er verscheidene versies in omloop zijn met meer tot te veel extra functionaliteit. Mijn huidige favoriet is de firmware van tofu welke op zich weer gebaseerd is op HyperWRT. De bij linksys ontbrekende ondersteuning voor static dhcp wordt hier wel geïmplementeerd. Verder heeft de linksysfirmware ook ondersteuning van WPA2 voor de beveiliging van je verbinding. Hyperwrt is er dan weer verantwoordelijk dat je het vermogen van de antenne kunt opvoeren.

De stabiliteit bij p2p gebruik is onder fabrieksinstellingen slecht. Naar nu blijkt loopt de buffer die de connecties bijhoud uit zijn geheugen. Door de volgende regel aan het startupscript toe te voegen '
echo "600 1800 120 60 120 120 10 60 30 120" > /proc/sys/net/ipv4/ip_conntrack_tcp_timeouts' zet je de timeout naar 30 minuten ipv 5 dagen.

De kwaliteit van de verbinding kan ik niet echt controleren aangezien ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Maar ik merk wel dat in mijn huis (nieuwbouw) de ontvangst door twee verdieping heen niet best meer is (gewapend beton vloeren).

Informatie over updates en andere firmwares vind je op www.linksysinfo.org .

Heb jij ook een Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router?

Bekend probleem bij nieuwbouw. Vaak op zolder bijna geen bereik. Heb er helaas ook last van :(
Allemaal leuk een aardig...

Maar het signaal van boven naar beneden is altijd beter dan dat je je router op begane grond neerzet en met je klapdoos op zolder wireless gaat i-netten..

Heb hem zelf op de 1e verdieping staan.. boven op de patchkast dus ong 30 cm onder het plafond..

Prima signaal overal beneden en buiten rondom het huis (en uiteraard op zolder ook)

Beetje loos om te zien dat iedereen die een productsurvey plaatst over de wrt54g dat ze um 'afrekenen' op zijn signaal..
(ook al is productsurvey er juist om ervaringen te delen)

Kortom prima ding heb hem zelf ook hier staan op de eerste verdieping, absoluut geen problemen met het ontvangst. ;)
Is deze router ook geschikt voor P2P programma's te draaien?

En kan je met deze router ook gewoon met een internet kabel online gaan?