Specificaties Socket 775 met Intel G45 chipset - Bekijk alle specificaties

Intel Desktop Board DG45ID Review

knirfie244 17 december 2009, laatste update op 17 december 2009, 1.083 views

Intel Desktop Board DG45ID

Pluspunten

• Stabiel
  • Redelijk zuinig
  • Goede Full HD decoding met meest recente drivers.

Minpunten

• coil-buzzing, maar dit verdwijnt grotendeels na bios update.

Layout Score: 4
Na 2x een Asus P5N7A-VM (geforce 9300) moederbord terug te hebben moeten sturen wegens oververhitting van de chipset (computer ging hierdoor spontaan uit), heb ik dit moederbord aangeschaft. Ik zat immers al met m'n processor en geheugen.
Gelukkig had intel net een nieuwe driver uitgebracht waardoor hardware decoding nu ook in Media Player Classic werkte voor practisch alle denkbare codecs.

In het begin had ik last van coil buzzing uit de voeding van de processor, dit verdween echter bijna volledig na uitvoeren biosupdate (nu alleen nog hoorbaar als ik de kast openmaak en m'n hoofd erin steek).

Na 3 maanden kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over het moederbord:
• de GPU accelerated decoding werkt goed (20% processor belasting bij Full-HD H264 materiaal, paar procent gaat naar de RAID5 controller).
• stabiliteit is perfect, systeem draait nu 2 maanden continu, destijds moet hij rebooten vanwege windows update.
• 2W zuiniger als eerdere het Asus bord.

Heb jij ook een Intel Desktop Board DG45ID?