Linksys WRV200 Wireless-G VPN Router with RangeBooster Review

Jurgies 17 december 2009, 1.346 views

Linksys WRV200 Wireless-G VPN Router with RangeBooster

Pluspunten

• Goed bereik, veel instel mogelijkheden, goede beveiliging, overzichtelijke en snelle web interface

Minpunten

• Firmware is moeilijk te verkrijgen, om vpn te gebruiken is er een aparte client nodig

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Ik heb deze router enige tijd geleden gekocht. De firmware die er op dat moment op stond, was redelijk oud. (versie 1.0.12). Ik ondervond redelijk veel problemen binnen het netwerk, zoals:
- Weg vallen van mijn remote desktop (van wireless laptop naar wired pc)
- Ik kon moeilijk mijn web-based management console in komen
- Zo nu en dan (2 a 4 keer in de maand) viel mijn internet weg. Alleen een reset hielp.

Toen ben ik op zoek gegaan naar nieuwe firmware. Dit heeft even mogen duren voor ik de goede te pakken had. Uiteindelijk kwam ik terecht bij de linksys website. Helaas was deze firmware niet zomaar te downloaden. Ik heb me MOETEN registreren. Dit is niet alleen een gebruikersnaam, wachtwoord en email adres, maar zelfs adres, telefoonnummer, provincie, plaats, 2 "geheime vragen" enzovoorts. Alle velden zijn verplicht. Maargoed, aangezien ik mijn firmware wel erg graag wilde hebben, heb ik dit maar ingevuld.

Nu ik de firmware heb geupgrade naar 1.0.31, werkt de router weer super.
Geen problemen met weg vallend internet en ook de console werkt erg goed.
De router hangt beneden in de meterkast. Door het hele huis (en zelfs achter thuis
en voor aan de weg) heb ik een goede verbinding.

Toen de beveiliging nog niet optimaal was ingesteld, kon ik merken dat er "vreemden" op mijn netwerk bezig waren. Vervolgens heb ik WPA2 beveiliging, SSID verborgen, MAC-filter aangezet, 11 ip-adressen vrijgegeven en toegewezen aan mijn apparaten (gekoppeld aan het mac-adres)
Ik heb al tijden geen problemen meer met ongewenste gasten!

Een nadeel vind ik de VPN instellingen. Ik heb nog niet voor elkaar gekregen om met windows een vpn verbinding op te zetten. Hiervoor zou ik een aparte vpn client moeten downloaden.

Over het algemeen ben ik erg tevreden over deze router. Opties genoeg en wanneer het eenmaal werkt (met de goede firmware :) ), werkt de router erg goed, met een lekker bereik.

• hp 6710b (laptop)
  • hp 6820s (laptop)
  • popcorn hour a-110 (media player)
  • 2 x gigabit sweex switch
  • playstation 3
  • JVC nx-bd3
  • UPC dvd recorder

Heb jij ook een Linksys WRV200 Wireless-G VPN Router with RangeBooster?