Huawei Nexus 6P 32GB Zwart Review

RobinR_ 22 mei 2017, laatste update op 22 mei 2017, 296 views

Huawei Nexus 6P 32GB Zwart

Erg tevreden met deze telefoon en zeker een aanrader voor iemand die zoekt voor een snelle en gebruiksvriendelijke mobiel. De Nexus 6P beschikt over een erg goede camera en een mooi scherm. Helaas is de batterij wat minder maar alle pluspunten maakt dat het wel weer goed.

Pluspunten

• Scherp en helder scherm
  • Front-facing speakers
  • Stock Android
  • Snel
  • Snelle en maandelijkse updates
  • Goed beveiligd
  • Fingerprint scanner op de achterkant
  • Quick charging

Minpunten

• Matige batterij voor mensen die dagelijks veel bezig zijn met hun telefoon
  • Fingerprint scanner niet meer zo snel als voorheen
  • Scherm kan wat te groot zijn voor sommige mensen

Gedetailleerde review

Hierbij mijn review na een jaar gebruik van dit mobieltje.
Allereerste, hiervoor had ik een Samsung Galaxy S4. Ik ben overgestapt op de Nexus voor onder andere; Stock Android, snelle en maandelijkse updates. Mijn verwachtingen waren erg hoog en ben nog steeds dik tevreden met mijn keuze. Na 1 jaar draait ie nog steeds goed en snel.
Software
Éen van mijn redenen waarom ik gekozen heb voor de Nexus 6P. De Nexus 6P beschikt over een slank en erg schoone software. Dit maakt het mobieltje erg snel, betrouwbaar en stabiel. Het beschikt altijd over de laatste Android versie en de laatste beveiligingsupdate. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met de software. Apps starten altijd snel op. En het geheugen management is ook erg goed. De software is verder erg simpel en gebruiksvriendelijk in vergelijking met Samsung wat voor veel mensen dit mobieltje erg aantrekkelijk zal maken, vooral voor voormalige iPhone gebruikers die op zoek zijn naar een Android. Het besturingssysteem is erg makkelijk in gebruik.

De Nexus 6P zal nieuwe updates ontvangen tot September 2017 en beveiligingsupdates tot September 2018.
Camera
Beschikt over een erg goede voor- en achterkant camera. De achter camera maakt mooie en scherpe foto's die eigenlijk nooit echt bewerkt hoeven te worden nadat deze gemaakt zijn. De HDR+ die de Nexus 6P beschikt is zeker een pluspunt maar is gewoon niet zo snel als een foto zonder HDR+. Donkere foto's zijn ook geen probleem met deze camera, foto's zijn vaak nog erg helder en is zeker een sterk punt. Wel kunnen soms foto's erg overbelicht zijn als het niet goed gefocust was. Ook beschikt de camera ook over een slow motion feature dat erg leuk is om te gebruiken. De camera kan gewone video's in 4k opnemen en is de camera erg stabiel, je kan met Google Foto's ook de video stabiliseren wat erg goed schijnt te werken. De camera heeft leuke features en Google Foto's werkt ook erg prettig met de camera. Verder kan de camera altijd en snel met een dubbelklik op power knop geopend worden.

De voor camera is gewoon goed en maakt redelijk wijde foto's. Foto's zijn mooi scherp en verder niet veel over op te merken.
Accuduur
Als je iemand bent die de hele dag achter het schermpje zit kan je beter verder zoeken. Mijn Screen on time is meestal tussen de 2 en de 3 uur. Als je iemand bent die gewoon af en toe zijn mobiel tevoorschijn haalt zul je waarschijnlijk niet veel problemen hebben met de batterij. Ik kom er altijd wel de dag door maar gaat niet altijd makkelijk.

Op het internet lees ik wel dat veel mensen problemen hebben met de batterij, ik heb hier gelukkig zelf geen last van maar het is natuurlijk niet fijn als dit je overkomt. Hier meer over de problemen: https://www.androidplanet...xus-6p-batterijproblemen/
Fingerprint scanner
De fingerprint scanner is erg betrouwbaar en zit op een erg goede locatie, namelijk de achterkant. Als ik mijn mobiel vastpak zit mijn wijsvinger automatisch gelijk bij de fingerprint scanner. Hiermee kan ik mijn mobiel gemakkelijk en snel ontgrendelen. De fingerprint scanner is helaas wel trager geworden naarmate enkele updates, het is helaas niet duidelijk geworden waarom maar hij is nog wel redelijk snel en werkt nog altijd erg goed.
Geluid
Het geluid word erg mooi afgespeeld door de front-facing speakers. De speakers staan richting jouw gezicht wat er voor zorgt dat het geluid echt naar jou toekomt.
Helaas is de headphone jack aan de bovenkant en niet aan de onderkant, wat ik wel erg jammer vind. De speakers zijn voorderest erg helder en kan ook nog eens redelijk hard.
Scherm
De schermgrootte hangt veel af van een voorkeur. Voor veel mensen kan dit scherm namelijk te groot zijn. Voor mij was het even wennen maar daarna vind ik het een erg fijn formaat. Het scherm beschikt over een resolutie van 1440p wat het erg scherp maakt. Het beeld is ook mooi helder.

Als het scherm echt wat te groot voor je is kun je altijd nog overwegen naar een Nexus 5X.
Opladen
De Nexus 6P beschikt over een Usb Type C. Dit is de nieuwste versie USB type. Het nadeel hiervan is dat het nog niet veel wordt gebruikt. Wat hiervoor zorgt dat je vaak je eigen oplader moet meenemen want je vriend(in) zal hoogstwaarschijnlijk geen usb type c oplader hebben. Wel beginnen al meer mobieltjes usb type c te gebruiken maar het zal nog lang duren voordat het, het nieuwe standaard is. Het mobieltje maakt gebruik van fast charging wat betekent dat je mobiel erg snel oplaad waar ik weer erg tevreden mee bent.
Conclusie & slot
Dit is een telefoon waarmee ik zeker nog makkelijk 2 jaar mee kan gaan. Ik ben erg positief over vele aspecten van deze telefoon en het laat echt zien hoe goed Android kan zijn.

Ik gebruik al sinds het begin het hoesje van Spigen, en is zeker een aanrader voor mensen die interesse hebben in de Nexus 6P of die er één al hebben. Heb zelf al de telefoon een paar keer laten vallen en de telefoon is nog in erg goede staat. Ook hebben de knoppen nog een goede feedback. Het hoesje kan je hier beneden vinden.

Heb jij ook een Huawei Nexus 6P 32GB Zwart?

Meer advertenties