Specificaties 120mm diameter met 24,9dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Scythe Mugen 5 Review

Zippr 21 mei 2017, laatste update op 21 mei 2017, 159 views

Scythe Mugen 5

De Mugen 5 is een goede aftermarket koeler voor de beginnende overclocker. Het heeft een fraai desing, een stille fan.

Pluspunten

• Geweldige koelprestaties, op mijn I5 4460 kreeg ik met de stock koeler 83c bij intensieve taken. Maar met de mugen 5 krijg ik maximaal 46c.
  • Voldoende overclock ruimte om bij b.v. een I7 6700k 4.5 Ghz te halen.
  • Niet al te dure prijs vergeleken met andere mid range koelers.
  • Mooi desing die bij veel builds zal passen.
  • Bijna onhoorbaar stil.
  • Desing waardoor je grotere RAM sticks kunt installeren

Minpunten

• Vrij moeilijk te installeren.
  • Grote koeler die niet in alle behuizingen zal passen.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
De Mugen 5 is de opvolger van de Mugen 4, het heeft een fraai desing die bij meeste builds zal passen. De fan is muisstil en geeft hele goede prestaties. De manier waarop de koelpijpen endigen ziet er beter uit dan de gewoone manier. Het staat een beetje naar links waardoor er genoeg ruimte is voor grote RAM modules. De kabel voor de fan is gevlochten en ziet er goed uit. Helaas is het niet echt makkelijk om te installeren, het vereist veel kracht en blijft niet altijd zitten.

Heb jij ook een Scythe Mugen 5?