D-Link AV1000 WiFi AC Starter Kit DHP-W611AV - Reviews

Specificaties Starterset • WiFi-AC (5GHz) 1,167Gbps • 1x 1Gbps - Bekijk alle specificaties

D-Link AV1000 WiFi AC Starter Kit DHP-W611AV Review

EmunatorTestpanel 19 mei 2017, 174 views Testpanel

D-Link AV1000 WiFi AC Starter Kit DHP-W611AV

Prima product voor een redelijke prijs. Een aardige feature set is aanwezig. Jammer genoeg verlies je in ieder geval 1 stopcontact doordat de draadloze stekker geen extra stopcontact heeft.

Pluspunten

• Makkelijke Installatie
  • IPv6 Geschikt
  • Hogere snelheid op eigen netwerk

Minpunten

• Korte Kabels
  • Ethernet aansluiting aan de zijkant

Beheerbaarheid Score: 4

Inleiding.

Ik ben door tweakers uitgekozen om deze set te mogen testen.
Na enkele dagen ontving ik de set dan ook thuis om eens grondig te bekijken.

De installatie van de set verliep soepel.
Alleen vond ik het jammer dat er slechts 2 korte utp kabels van 1 meter bij zaten en dat deze aan de zijkant van de stekkers worden aangesloten in plaats van de onderkant.

Bevindingen.

Na de installatie heb ik goed naar de features gekeken.
Deze zijn allemaal makkelijk aan te passen via de web interface.

Wat handige features zijn :
Klonen van je Wifi (Vorm van extender), kan ook gewoon als accespoint worden ingesteld.
IPv6 Geschikt. (Lokaal en/of internet)

De volledige snelheid van de adapter heb ik echter niet goed getest.
Dit omdat mijn snelheden met back-ups naar mijn NAS niet trager leken dan over een bekabelde connectie.

De stabiliteit is echter ruim voldoende, geen wegvallende verbindingen en downloads op internet altijd op maximale snelheid. (100Mbit/s)

Ook is het draadloze bereik door mijn huis beter dan bijvoorbeeld de xperia box.

Al met al ben ik aardig tevreden.

Ik zou dit product dan ook aan een ieder durven aanraden die niet graag kabels trekt en een goede draadloze dekking in huis wil hebben.

Heb jij ook een D-Link AV1000 WiFi AC Starter Kit DHP-W611AV?