Malwarebytes

Specificaties Geschikt voor 64b, Win - Bekijk alle specificaties

Malwarebytes Review

BasO 19 mei 2017, 1.648 views

Malwarebytes

Wat vroeger een onmisbaar product was gaat nu de weg van de crappy virusbeschermers.

Pluspunten

• Nette interface

Minpunten

• Buggy
  • Sneaky verlengingsmodel

Stabiliteit Score: 2
Systeemeisen Score: 3
Gebruiksvriendelijkheid Score: 4
Malwarebytes was voor mij altijd een begrip. Ik heb dan ook nu de laatste versie gekocht. Dit was niet wat ik had verwacht.

Installatie gaat prima. Blijkbaar werkt het programma gewoon niet goed want er blijven meldingen komen dat delen van de applicatie niet gestart zijn.

Automatische updates werken alleen de definities bij en niet de software.

Daarnaast werken ze met een sneaky systeem waarbij iedere aanschaf een recurring subscription is.

Malware gaat hard de McAffee kant op. Buggy, resource intensief en slecht bruikbaar. Geen aanrader meer.

Heb jij ook een Malwarebytes?

Heb ik in het begin ook gehad, wel wekenlang; plotseling opgelost.
Maar nu heb ik dat ik zo om de 2 weken een melding krijg dat een bepaalde DLL er niet is en kan ik MB overnieuw gaan installeren.
Heb je de werking an sich ook getest?
Gisteren (19/05/2017) hetzelfde, meldingen dat bepaalde onderdelen (bescherming op het web en later ook bescherming tegen maleware) uitgeschakeld waren.
Via de instellingen trachten in te schakelen maar de status bleef bij 'service starten'
Ook de scanner was buiten dienst, na enkele seconden gaf hij de melding dat de scan voltooid was.
De foutmeldingen gingen niet weg, tot ik een offline virusscan gedaan heb met Windows Defender. TOEVAL? Na de herstart was alles weer normaal.

Op bovenstaande na, en enige incident ben ik een zeer tevreden gebruiker van deze software.
Héél regelmatig worden krijg ik meldingen over potentieel malafide pagina's.
Heb mijn licentie in 2014 gekocht en deze verloopt nooit, ook niet na herinstallatie.
Je kan je licentiesleutel en ID als je deze kwijt bent via cleverbridge terug opvragen.
Hoe kom je aan een levenslange licentie zonder bijbetaling?