Seagate Barracuda Compute 2,5" (5400rpm), 2TB

Specificaties 2TB • 2.5" HDD (SATA-600) • 5.400rpm - Bekijk alle specificaties

Seagate Barracuda Compute 2,5" (5400rpm), 2TB Review

pauldegroot 17 mei 2017, laatste update op 17 mei 2017, 1.395 views

Seagate Barracuda Compute 2,5" (5400rpm), 2TB

Prima schijfje, gekocht voor opslag in NUC mediacenter. Deze korte review puur als snelheidsindicatie.

Pluspunten

• Amper geluid koppen
  • Hoge snelheid voor een 2.5" 5400rpm schijf
  • Dun (7mm)

Minpunten

• Geen voor mijn doeleinde

Voor mijn NUC wilde ik graag wat interne opslag hebben voor films, series en muziek. Zodoende ben ik op zoek gegaan naar een schijf met maximale opslag en minder dan 9,5mm hoogte. In het 2TB segment is daar momenteel weinig keuze in want de meesten zijn dikker.

Schijf werd geleverd zonder enige retail verpakking of documentatie dus hier is weinig over te vertellen.

Installatie ging goed en na formatteren als NTFS lijkt alles goed te werken, mocht dit nog veranderen zal ik mijn review updaten.

Onderstaand staat het resultaat van CrystalDiskMark, geen verkeerde resultaten voor een schijfje van dit formaat. Qua prestaties ligt hij goed in de buurt van de 140/140MBs geadverteerde snelheid en is hij sneller dan de dikkere WD Green schijven.

[img=620]2rf8NeAL[/img]

Onderstaand nog een overzichtje van de temperatuur na een aantal benchmarks.

[img]0BgmCy47[/img]

Al met al tevreden tot zover.

Heb jij ook een Seagate Barracuda Compute 2,5" (5400rpm), 2TB?