Specificaties Bluetooth muis en 1.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Bluetooth Mouse M555b Review

ruben1990 15 december 2009, 2.500 views

Logitech Bluetooth Mouse M555b

Pluspunten

• Precisie
  • Design
  • Scrollwiel
  • Geen ontvanger nodig (Bluetooth).

Minpunten

• Ergonomie

Ik was opzoek naar een muis zonder ontvanger voor mijn laptop. De keuze om gebruik te maken van mijn bluetooth was dus al snel gemaakt. Aangezien ik ook goede ervaringen heb met de invoerapparatuur van Logitech besloot ik ook te kiezen voor dit merk.

Kijkende op de website van logitech was de keuze al snel gemaakt tussen de M555b en de V470. Op het eerste oog gaf deze een zeer degelijk design en op de glanzige kleur van de V470 knapte ik al snel af.

Ergonomie Voldoende
De muis is vrij standaard waardoor je hand er niet erg op een natuurlijke manier oplicht. Maar erg veel last heb ik er niet van mijn hand past er mooi omheen en voor mijn laptop is het voldoende.

Functionaliteit Goed
De muis heeft gewoon de standaard bruikbare knoppen zoals iedere muis. Eigenlijk gebruik ik nooit meer als de standaard knoppen en het scrollwiel. Wat deze muis wel als extra heeft en erg handig is, is een knop voor het snel switchen tussen verschillende vensters. Maar ook de soepelheid van het scrollwiel voelt erg goed aan.

Precisie Zeer Goed
Heb niks te klagen werk gewoon net zo goed als mijn bedrade muis op de PC. Heb geen last van vertragingen, storingen of dat de cursor niet op de juiste plaats komt.

Vormgeving/Bouwkwaliteit Zeer Goed
De muis vind ik ondanks zijn simpele design er vrij chique en stoer uitzien. Maar ook voelt deze muis wel aan als een muis die een stootje kan hebben.

Drivers en ondersteuning Goed
Toen ik deze muis op Windows 7 wou gaan gebruiken en dus Logitech SetPoint Controll Center moest gaan installeren gaf deze aan dat ik een nieuwere versie moest gaan downloaden. Goed, zo gedaan de nieuwste van de Logtech website afgehaald maar ook deze gaf weer een melding en een comptabiliteits probleem. Had van Logtech wel verwacht na een aantal weken na de launch van de officiŽle Win 7 hier al een update voor te hebben. Maar goed na het skippen van de meldingen gewoon geÔnstalleerd en het draait verder prima.

Prijs Goed
Ik blijf muizen om een of andere reden altijd te duur vinden maar ik denk gemiddeld gezien naar andere muizen dat dit voor wat je krijgt een goede prijs is.

Heb jij ook een Logitech Bluetooth Mouse M555b?