Apevia X-Qpack Review
Ik heb de overstap gemaakt van een grote, volgepakte cm stacker naar een behuizing die klein, maar krachtig genoeg was om van alles mee te kunnen doen.
Dus kwam ik bij de Aspire XQpack uit.
De behuizing komt degelijk verpakt thuis, en bij het uitpakken blijkt dat er bij geen handleiding geleverd was. Let wel; bij mijn zoektocht naar reviews over deze kast was dat al op de sites vermeld, dus was ik er min of meer reeds op voorbereid.
De behuizing ziet er solide uit, en de 3 windows geven er een leuke dimensie aan. Installatie gaat makkelijk, mede dankzij het verwijderbare motherboard tray. De bouw is goed te noemen, en de inbouw van de nodige drives gaat ook makkelijk. De voeding van 420 watt zal voor zo'n kleine behuizing genoeg zijn om "mini" high end spul van stroom te voorzien.
De koeling van het geheel was boven verwachting goed; mijn processor hield het uit op een idle temp van 27C, en stressed 35C, en dat zijn in mijn ogen temps die zeer goed te noemen zijn.
De display op de behuizing geeft een goede temps aan; de enige afwijking die ik op de hoogste temperatuur constateerde was 1C, wat op zich voor zo'n simpel kassie netjes is.
Voor mensen die een kleine behuizing willen, is deze kast absoluut een aanrader....
Pluspunten
Degelijke bouw Goede voeding Upgradepad Koeling Looks Simplicity
Minpunten
De prijs voor goede koeling, is herrie... en daar heb je met deze kast wel last van.
Eindoordeel
Dus kwam ik bij de Aspire XQpack uit.
De behuizing komt degelijk verpakt thuis, en bij het uitpakken blijkt dat er bij geen handleiding geleverd was. Let wel; bij mijn zoektocht naar reviews over deze kast was dat al op de sites vermeld, dus was ik er min of meer reeds op voorbereid.
De behuizing ziet er solide uit, en de 3 windows geven er een leuke dimensie aan. Installatie gaat makkelijk, mede dankzij het verwijderbare motherboard tray. De bouw is goed te noemen, en de inbouw van de nodige drives gaat ook makkelijk. De voeding van 420 watt zal voor zo'n kleine behuizing genoeg zijn om "mini" high end spul van stroom te voorzien.
De koeling van het geheel was boven verwachting goed; mijn processor hield het uit op een idle temp van 27C, en stressed 35C, en dat zijn in mijn ogen temps die zeer goed te noemen zijn.
De display op de behuizing geeft een goede temps aan; de enige afwijking die ik op de hoogste temperatuur constateerde was 1C, wat op zich voor zo'n simpel kassie netjes is.
Voor mensen die een kleine behuizing willen, is deze kast absoluut een aanrader. Wil je een volledig aanpasbare homemade barebone, kun je met deze kast heel goed uit de voeten; de voeding kan volgens spec de zwaardere setups met gemak aan. Bij een barebone kom je snel aan het eind van je upgradepad, bij lancering van een nieuwe socket, etc. etc., terwijl je het met deze behuizing aardig bij zou moeten kunnen benen. Mooi een handig kastje voor lanparties; de houder voelt solide aan, ik hoop echter dat ze ook met een lanbag komen, is ie helemaal kompleet.
Een nadeel; het is qua geluid best wel een herrieschopper. Het is absoluut een aanrader om de 120mm fan te vervangen door een stillere, maar dat is uiteraard een ieder voor zich...
Reacties (6)
ik heb deze kast ook maar mijn voeding bromt ontiegelijk veel. Ze zijn nu aan het uitzoeken hoe dat komt.
doet die van jou dat ook? En kan je gewoon full game's spelen? Bij mij liep ie met 3dmark ook gewoon vast (reboot of zwart scherm). Terwijl ik het met andere voeding geen last van heb.
heb ik al gedaan. Al 4 versie's daar getest allemaal zelfde. Nu met imorteur gebeld die het zelfde constateren.
Ze nemen nu bezig met Aspire zelf. Zweden->China
waar heb jij hem gekocht als ik mag vragen?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
