Miele Scout RX1 Review

opcxtreme 15 mei 2017, 329 views

Miele Scout RX1

Een handige extra hulp in huis. De robot (bij ons omgedoopt tot R2D2) is met een timer in te stellen zodat die elke dag op het ingestelde tijdstip gaat werken. Hij rijd vanzelf terug naar zijn Base om op te laden. Je hoeft dus enkel het stofbakje te ledigen.

Pluspunten

• robot, dus gemak

Minpunten

• prijzig
  • kan niet overweg met lange haren

Energieverbruik Score: 4
Het apparaat is met 450 euro aardig aan de prijs, er zijn duurdere apparaten, maar die hebben dan bijv WiFi als extra, of een grotere stofopvangbak.

Aangezien ik 3 dames met lang haar in huis heb en een hond met redelijk lang haar heeft onze R2D2 het lastig. De kruimeltjes en stofjes etc gaan prima.
De hondeharen gaan net, maar de lange haren van de dames draaien op rond de borsteltjes.

Moet dus eigenlijk na elke ronde van R2D2 het apparaat servicen, de borsteltjes eraf om de opgerolde haren eruit te halen (draaien op rond de asjes). en de grote borstel ontharen. Terwijl het bakje dan hoogstens halfvol is.

Het apparaat is voor stofzuigerbegrippen stil te noemen, volgens mij is dat ook 1 van de Unique Selling Points van Miele bij de RX1 scout.

De scout krijgt van Miele keurig de wettelijke 2 jaar garantie, daarna kun je servicebeurten laten doen. Een kleine beurt kost je 80 euro. Het apparaat wordt dan uit elkaar gehaald schoongemaakt en weer in elkaar gezet en je krijgt een jaar garantie.
Een grote beurt is hetzelfde alleen wordt dan ook de accu vervangen. Dit kost 140 euro. Miele adviseert de grote beurt na 3 jaar.

Dus met de aanschaf van momenteel 450 euro ben je er dus niet.

Er zit een USB poort in het apparaat, echter kan je daar zelf niks mee.
Miele geeft geen firmwareupdates vrij. En dat is jammer, want af en toe maakt R2D2 rare keuzes qua rondrijden.
De LG homebot met kun je wel zelf updaten en dat is toch een voordeel.

Al met al een handige extra hulp in het huishouden maar als je het mij vraagt zijn geld niet helemaal waard.

Heb jij ook een Miele Scout RX1?

Bedank voor de review! To the point geschreven, en nuttig voor mij.

Ik zit ook over de aanschaf van zo'n ding te denken. Ik ben alleen een beetje bezorgd over het (dagelijkse) onderhoud dat zo'n ding vergt: als je hem niet schoonmaakt na gebruik werkt hij niet meer goed en ga je hem misschien steeds minder gebruiken in de praktijk.

Daarom ben ik benieuwd hoe hij je nu, na een paar maanden gebruik, nog bevalt. Kun je daar wat over zeggen?
Het schoonmaken is idd een dingetje. Hier bevalt hij nog steeds prima.
Omdat onze hond nogal verhaart moeten wij de stofzuiger dagelijks reinigen.
Maar dat weegt niet op tegen de ouderwetse stofzuiger pakken. Dat doen we nu nog maar 1x per 1 a 2 weken (bank omhoog etc).