Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion 15-bc210nd Review

poststamp 15 mei 2017, laatste update op 15 mei 2017, 1.020 views

HP Pavilion 15-bc210nd

Goede, snelle laptop met mooi scherm en krachtige hardware.

Pluspunten

• Samsung SSD
  • Stevig toetsenbord
  • Stil

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Backlight bleeding

Mooie, snelle laptop. Goed scherm met grote kijkhoek. Het toetsenbord is stevig en tikt fijn, maar de algehele bouwkwaliteit laat te wensen over. Het voelt alsof de hele zaak in elkaar geklikt zit, ik heb de linkervoorhoek al terug naar binnen moeten klikken. Hij was omhoog gekomen toen ik de laptop aan de hoek optilde, iets wat ik met mijn vorige laptop 7 jaar lang gedaan heb zonder issues. Dit is een beestje om wat voorzichtiger mee te zijn.

De SSD is een samsung NVME, hij is lekker snel. Ik heb crystal disk gedraaid, results zijn binnen verwachting.

Voorlopig ben ik Tomb raider 2013 aan het spelen, settings op ultra. Het voelt responsief, eigenlijk net zo soepel als op high settings dus dan spelen we op ultra :)

De warmteproductie tijdens gamen blijft netjes binnen de perken, hij kan gewoon op mijn benen staan terwijl ik in mijn luie stoel zit. Ook de ventilators zijn niet al te luidruchtig, zeker in vergelijking met mijn vorige laptop, een Asus N53JQ-SZ174V. De nieuwe chips op 14 nm zijn een duidelijke verbetering.

Het scherm heeft een beetje last van back light bleeding, maar gelukkig niet te erg. Ik houd van een donkere afbeelding op mijn bureaublad, het ziet er gewoon goed uit en het contrast is hoog genoeg voor een lcd.

En zoals iedere laptop heeft deze ook bloatware en dus ben je een half uurtje bezig met verwijderen. Een schone installatie van windows is geen punt en alle drivers staan netjes los te downloaden op de site van HP.

Zo dit was mijn eerste review, en meteen ook de eerste van deze laptop. Hij is duur genoeg en zeker goed genoeg om wat aandacht te verdienen, zijn duurdere broer met i7 is al wel behandeld.

Heb jij ook een HP Pavilion 15-bc210nd?

Hoe zit het met het toevoegen van opslag bij dit model?
Zit de bracket en kabel er al bij of heb je geen flauw idee.