UrbanFun (Groen, Zwart) Review

Tiborvv 11 mei 2017, laatste update op 11 mei 2017, 237 views

UrbanFun (Groen, Zwart)

De beste hybrid IEM die je kan kopen als je een gebalanceerd geluid wenst. Bass is accuraat en snel, mids zijn iets op de achtergrond en de highs zijn perfect, maar niet pijnlijk. Koop deze als je van details houdt, er is niks wat zo accuraat is met deze prijs.

Pluspunten

• Kwaliteit/Prijs
  • Hifi balans
  • Details
  • BA & DD

Minpunten

• Lage bass (voor bassheads)
  • Goedkope kabel/jack

Ik ben altijd een fervent researcher als het gaat om de beste producten tegen de laagste prijzen en omdat mijn Audio Technica m50's gestolen waren heb ik maar wat uurtjes gestoken in het vinden van goedkope oordoppen naar mijn smaak.

Ik kwam uit bij deze Urbanfun Hifi's, die een beetje ogen als de hippe Beats of Skull Candy rommel die veel te hoog geprijst zijn en veel teveel bass hebben. Gelukkig; looks can be deceiving.

Geluidsweergave:

Low bass:

Vrij laag in low bass, is bewust voor gekozen gok ik, omdat dit al snel overheersend is. Zoals bij een headset van bijvoorbeeld Beats.

Mid bass:

Perfect naar mijn mening, de bass heeft een "snelle" weergave en zeer accuraat. Vooral de details in de bass zijn goed, hij is totaal niet modderig en loopt niet over in de mids.

Mids:

Nog steeds een hele kleine V-shape in deze Headset, maar ze zijn veel beter in dit opzicht dan 99 procent van andere iem's. Veel details en een goede weergave.

Highs:

Hier ligt echt de kwaliteit van de oordoppen, je hoort erg veel details. De highs zijn niet afgerond, maar ook niet scherp. Je moet wel echt wennen bij het luisteren, want voor mij hoeft het geluid over het algemeen niet meer hoger dan medium, door de helderheid van de highs. Je hoort details die je niet kan krijgen bij "bekende merken" met deze prijs van 15/16.

Conclusie:

Koop ze als je een accurate weergave wilt en alle details wilt horen in je muziek. Minder bass, maar wel een accurate bass vergeleken met de meeste V-shaped headsets. Hij past bij elke stijl en hij zal niet teleurstellen.

Heb jij ook een UrbanFun (Groen, Zwart)?

Nog nooit van dit merk gehoord, maar ze zien er wel nice uit. Heb je ze toevallig kunnen vergelijken met bijv KZ ATE's of Mi Pistons?

hun website is trouwens erg grappig > http://urbanfunlife.com/show/list_1805.html :D
Ha! Toevallig heb ik de KZ's inderdaad, dacht er ook nog aan om m'n review iets uit te breiden later. Ja, vind dat ze best nog redelijk in de marketing zitten voor een Chinees bedrijf, alleen het design past niet bij het product vind ik.

Het belangrijkste verschil is dat de ATE gewoon een warmer geluid heeft, beetje donkere vocals vergeleken met de Urbanfun. Je kan de Urbanfun een beetje steriel noemen, met meer details. De KZ is vooral goed voor elektronisch vind ik. De Urbanfun voor alles, vooral door de duidelijke highs en mids.