WD Blue SATA 3 Gb/s, 640GB Review

Madrox 16 november 2010, laatste update op 16 november 2010, 561 views

WD Blue SATA 3 Gb/s, 640GB

Pluspunten

• stil
  • niet heet
  • prestaties

Minpunten

• geen

Gebruikers ervaring
Heb deze WD Blue's nu pakweg een jaartje draaien en ben er uitermate tevreden mee. Er draaien er 6 in een RAID-5 config en geen enkele disk heeft me nog in de steek gelaten; het loopt als een zonnetje(klop.klop).
Vind ze behoorlijk stil en van enige hitte heb ik ook geen last, wat ik eerlijk gezegt ook niet verwachtte met 2x 120mm die er rechtstreeks overheen blazen :)

Van de WD Green serie is er eentje kaduuk gegaan en ook eerder met een RE model. De RMA support is echter super en mede daardoor ben ik al jaren trouwe afnemer van Western Digital's harddisks.

Heb jij ook een WD Blue SATA 3 Gb/s, 640GB?

Het is geen review, het is een Gebruikers ervaring. Dat staat er boven aangegeven.
Snelheid ? Hoe moet ik de sneheid testen van 1 harddisk, als ze in RAID opereren 8)7
Er is genoeg info wat 1 zo'n harddisk presteert. Wat ik aangeef ik dat ik er zes probleemloos heb draaien, dat zegt iets over betrouwbaarheid .

Doe er je voordeel mee.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 16 november 2010 16:09]

Wie zegt dat "stylzzzz" interesse heeft in de snelheid van 1 HDD, waarschijnlijk wilt hij weten hoe het zit met jou harde schijven in RAID 5. Je kunt nergens uit zijn reactie herleiden dat hij specifiek om prestaties van 1 harde schijf vraagt. Sterker zelfs, hij zegt "van de schijven".
Dan moet hij bij de Raid controllers gaan kijken. Het gaat hier toch om een harddisk produkt, of zie ik dat verkeerd ?

Maar goed, ik ben de lulligste niet. Heb er wat plaatjes en een atto benchmark aan toegevoegt.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 16 november 2010 21:39]

mischien een paar grafieken en snelheden van de schijven??? zeer magere review :'(