Roam Headphones Sport Bluetooth In-Ear (Groen, Zwart)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Roam Headphones Sport Bluetooth In-Ear (Groen, Zwart) Review

AlainKetel 10 mei 2017, 202 views

Roam Headphones Sport Bluetooth In-Ear (Groen, Zwart)

[i]Conclusie:[/i] voor occasionele gebruikers best OK (kwaliteit in relatie tot prijs). Muziekfreaks die kicken op diepe tonen en volle, zuivere klanken kunnen best naar premium modellen met dito prijzen uitkijken om ontgoochelingen te vermijden. Keuzes maken heet dat dan. Zie ook uitgebreidere toelichting onderaan.

Pluspunten

• lichtgewicht materiaal
  • handig draadloos
  • snelle verbinding

Minpunten

• geluidskwaliteit onvoldoende
  • stabiliteit bluetooth verbinding
  • oortjes/wings moet je gewend geraken (nieuw voor me), na tijdje wel beetje druk op je buitenoor

Hierna mijn bevindingen over mijn eerste ervaring met ROAM Headphones, tevens mijn eerste Bluetooth draadloze oortjes. Om dit handig en gestructureerd aan te pakken doe ik dit graag aan de hand van volgende parameters:
* Verpakking: compact, licht en vrij basis, net als het materiaal zelf. Leuk is dat er extra oorplugjes meegeleverd worden. Opzoekwerk leert me dat dit vrij goedkope oortjes zijn, mijn verwachtingen worden daardoor een bepaalde te verwachten richting ingeduwd.
* Comfort: heb product nu een goede anderhalve week in gebruik, de pasvorm/wings (bij bewegen/sporten) en het schakelkastje voor bediening en volume scoren goed (tevens voorzien van L en R aanduiding). De oortjes mochten voor mij net iets dieper in het oor zitten (minder voor pasvorm, wel voor geluidskwaliteit). Na een uurtje kreeg ik wel wat last van oortjes in de oor (maar heb ik bij andere oortjes ook). Speelduur lijkt me ok, geen enkele keer is geluid/accu uitgevallen.
* Design: is OK voor mij en in lijn met zijn prijs (goedkopere segment). Deze groene kleur is leuk, stoer en mannelijk (camo). Het plastic materiaal ziet er mij redelijk goed uit, maar zal tijd moeten uitwijzen. Lengte kabel tussen oortjes is prima en hangt niet in weg.
* Verbinding Bleutooth: gaat erg snel, maar is erg instabiel. Bewegen is risico op breuk connectie, hier is werk aan de winkel.
* Kwaltiteit geluid: ik ben geen frequente oortjes gebruiker en ben op mijn hoede voor te hard geluid en bass, maar geluid van deze oortjes is erg basis en klinkt vrij hol/metaalachtig. Volume niveau is beperkt en vooral gemis aan diepe bassklanken is een groot gemis. Kan je uiteraard ook niet verwachten voor deze prijs (ik heb zelf en stel oortjes met super bass tunes, prijs bestaat uit 3 digits). Bij dagelijks gebruik van oortjes is dit geen aanrader, voor occasioneel gebruik tijdens (of helemaal los van) sporten is het aanvaardbaar.
* Sporten: moeilijker verhaal zoals al gezegd. Stabiliteit verbinding en geluidskwaliteit (omgevingsgeluid komt er makkelijk door) onvoldoende bij intensief sporten. Qua gebruik in sportieve omstandigheden (zelf paar keer gebruikt) valt het zeker mee.
* Voor wie? occasionele oortjes gebruiker die niet te veel geld wil uitgeven voor een headset. Met deze prijzen loop je geen echt groot risico. Music lovers moeten zeker naar hogere segment gaan.
Conclusie: voor occasionele gebruikers best OK (kwaliteit in relatie tot prijs). Muziekfreaks die kicken op diepe tonen en volle, zuivere klanken kunnen best naar premium modellen met dito prijzen uitkijken om ontgoochelingen te vermijden. Keuzes maken heet dat dan.

Heb jij ook een Roam Headphones Sport Bluetooth In-Ear (Groen, Zwart)?