Biostar Racing X370GTN

Specificaties Socket AM4 • Mini-ITX • AMD X370 chipset - Bekijk alle specificaties

Biostar Racing X370GTN Review

Jeroent83 9 mei 2017, laatste update op 10 mei 2017, 1.370 views

Biostar Racing X370GTN

Top bordje klein met alles erop en aan.

Pluspunten

• Connectors op de juiste plaats
  • Duidelijke manuel

Minpunten

• Doos was niet gesealed

Layout Score: 5
Mijn Ryzen buid, Het was zo ver mijn oude vertrouwde intel Q9550 was nu na 8 jaar toch wel aan vervanging toe. Dat dacht ik dus in januari 2017. Wat gaan we nu doen een leuk vertrouwd intel systeempje bouwen of wachten we op de Ryzen. Het 2e is het geworden niet omdat ik AMD gek ben of zo maar gewoon weer eens wat anders proberen daarnaast ben ik geen pure gamer en gebruik ik mijn pc ook vaak voor het opzetten van test VM’s in Hyper-V een aantal extra Core’s is daarbij ook wel fijn. Daarnaast heb ik een hekel aan lompe kasten dus het moest en zou een Mini ITX worden Raven-RVZ01 of de Node 202. Het is de Raven geworden. Nu was het alleen nog wachten op een moederbord Mini-ITX bleef uit alleen vage berichten over BioStar en Gigabyte kwamen voorbij niets concreets. Na een mailtje richting biostar kreeg ik bevestiging en een Datum van eind April en zo waar nu begin mei heb ik hem binnen en kan de fun beginnen. Ik heb gekozen voor de volgende parts:

CPU: AMD Ryzen R5 1600
Mainboard: Biostar x370GTN
Memory: Crosair Vengeance LPX 16GB
DISK: Samsung 960 EVO MZ-V6E500BW - Solid state drive
GPU : Gigabyte AORUS Radeon RX 580 4GB - Grafische kaart
CASE: Silverstone RVZ01
PSU: Silverstone 450 SFX

[img]bFlItP7w[/img]

Het uitpakken kan beginnen, Daarbij moet ik opmerken dat doos van het moederbord niet geseald was, maar dit heb ik eerder voorbij zien komen bij andere gebruikers. Het moederbord ziet er keurig uit, erg klein maar alles zit erop voor mijn doel. In de doos bevinden zicht de standaard zaken zoals 3 sata kabels, IO shield, CD en een Instructie boekje.

[img=620]PZPSL3c6[/img]

In verhouding met de CPU Klein maar fijn.

[img]IGsMRZng[/img]

Aansluitingen voor USB3, Header, 24p zitten op een fijne plaats alleen de extra 4 Pin Connector en front audio zit achteraan. gebruik je de standaard AMD koeler zoals ik mag je de brakes eraf schroeven tenminste voor de Spire die ik heb geld dit.

[img]HgVBuWhl[/img]

De Raven RVZ Case is klein maar de regel is eerst alles eruit schroeven, mobo erin, Kabels routen en aansluiten, Voeding plaatsen en aansluiten, en als laatste de VGA kaart. Ik heb buiten mijn m.2 SSD geen andere opslag dus ik kom goed weg met de plaats.

[img]nYiWTCen[/img][img=620]83nweSxL[/img][img=620]oNhJn2YN[/img][img=620]pgAfqWom[/img][img=620]kOhn4HLQ[/img]

Al met al een fijn klein ITX moederbordje, Qua overclocking dit doe ik zelf nooit dus daar kan ik ook niets over schrijven. Wel heb ik een bench gedaan maar daar staat alles op stock.

[img]L7wuj78S[/img]

Update: GT-Racing Software

Even een klein stukje over de mee geleverde software utility van Biostar (GT Racing)

System Info

[img]hpY6Cp33[/img]

De Smart Ear

[img]yAGoZVHT[/img]

Vivid Led DJ

Leuke extra addon, op het moederbord is de VRM koeling voor zien van een LED plus er zitten 2 headers op voor het aansluiten van extra leds voor in je case. Met deze utility kun je dus de kleur en ritme bepalen.

[img]dd7TvWtP[/img]

HW-Monitor

Temps & Fan's: Bij mij staan de fans op het profiel Stil
Idle Temps:
[img]4ZxYMIsC[/img]

Full Load temps 15min:
[img]L7UDvWoE[/img]

En het OC gedeelte, zelf niets mee gedaan aangezien ik hier geen verstand van heb.
Wel zou ik graag het geheugen wat sneller laten draaien maar daar moet ik me nog in gaan verdiepen.

[img]1qtJTGI0[/img]

Mochten er vragen zijn wil ik die graag beantwoorden.

Heb jij ook een Biostar Racing X370GTN?

mooie setup hoe bevalt het biostar bord je in gebruik en kwa instellingen en hoe zit het met je temperaturen ???
Hoi Apollo, ik heb de review ge-update met de temps IDLE en onder Full Load. Temps blijven prima de GPU fan slaat ook pas aan als het echt nodig is.
thnx dan ga ikweer is ff lezen vanavond

eventuele update via pb mag ook
Hey Jeroen, thanks voor jouw review :) heb all langer in gedachten om soortgelijk systeempje in elkaar te zetten. Zou je mij kunnen laten weten hoe het geheugen het doet en hoe het systeem nu is naar een week in gebruik? Gr,
Hoi Impulz,

Hij loopt nu dus meer, als een week satbiel geen enkel issue gehad. Staat geen 24x7 aan maar gemiddeld zon 6 uur per dag. Ik moet daar wel bij zeggen dat het geheugen ook gewoon op stock snelheid staat, ik heb me er nog niet in verdiept hoe ik dit op een hogere freq kan draaien.
hey, mij rust een vraag. Ik wil de Biostar Racing X370GT3 kopen, maar op newegg lees ik dat dit moederbord geen overclock potentie heeft. Jouw moederbord is wezelijk hetzelfde. Heb je zover enig evaring met het overclocken van het bord? Is de multiplier unlocked? Kun je het geheugen boven de 2400 mhz klokken. Bedankt.
Nette review, waarvoor dank. Ben zelf ook op zoek naar een soort gelijke setup.
Kan je vertellen wat voor GPU er on-board zit? Op de site heeft men het over 'By CPU model' maar als ik het goed begrepen heb heeft de Rizen geen ingebakken geen GPU.
En past er in de kast nog een spinning disk? Ik zit zelf te denken aan een 256GB M.2 SSD voor OS en applicaties en een 2TB disk voor o.a. VMs.
Hoi TheSpanishInq,

Er zit geen GPU onboard, de AMD Ryzen met GPU moet nog uitkomen en deze past dan wel op dit bord. Dus vandaar de beschrijving By CPU Model.
Er past nog een spinning disk op de voeding, en er is nog ruimte voor 2 SATA SSD's
ik heb op dit moment genoeg aan mijn 500 M.2 SSD.