Specificaties Tower • 5 interne bays - Bekijk alle specificaties

Corsair Crystal 460X RGB Zwart Review

glydoscoop 8 mei 2017, 790 views

Corsair Crystal 460X RGB Zwart

Super Strakke Behuizing , door deze behuizing toch maar besloten mijn pc weer op een kastje te zetten om te genieten !

Pluspunten

• Super High end look door het glas
  • 3 RGB intake fans met controller bovenop
  • veel koeling mogelijkheden
  • Makkelijk werken door heel simpel de glasplaat te verwijderen
  • Goede intake aan koeling

Minpunten

• Geen outtake fan standaard
  • Niet heel stil
  • Ventilatoren moeten alsnog aparte voeding ondanks de controller die op sata power werkt

Het werdt tijd voor en nieuwe behuizing na een hoop slopen en spuiten was het over voor mijn Zalman z11 plus, mijn eisen voor een nieuwe behuizing waren vrij simpel:
- Minder opvallend
- Mooie side Window
- Erkent Merk
- Ruimte voor Waterkoeling ( closed loop )
- Geen zichtbare drivebays

nou dat was niet zo moeilijk maar toch viel hier mijn oog op door het glas , de RGB fans en de ruimte ondanks het redelijk klein formaat van de behuizing

Inbouwen

Het inbouwen ging vrijwel vlekkeloos , zelfs zonder modulaire voeding genoeg ruimte gehad door de PSU cover die deze behuizing bevat . zoals eerder genoemd toch jammer dat de ventilatoren apart stroom nog moeten hebben van de voeding of mobo ondanks dat de controller wordt gevoed voor een sata voeding .

Glas?

ja glas dus vingerafdrukken en fragiel toch ? nou dat valt nog super mee . Ga er gewoon zorgvuldig mee om en laat het plastic zitten tot je klaar bent met bouwen en dan heb je echt nergens last van .

Eindconclusie

Gewoon een super ding , net een tikje te duur maar goed een setje RGB fans met front pannel controller kost ook al wat .https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1D7ObX4luzOZDZA.jpeg

Niet de beste foto's but you get the picture !

Heb jij ook een Corsair Crystal 460X RGB Zwart?

kan je de RGB fans ook besturen via de Corsair Utlity Engine software zoals bij de toetsenborden/muizen van corsair of moet het perse via de controller?
Niet geprobeerd en staat niks over in de manual , maar het lijkt me onmogelijk . Er gaat namelijk niks van de controllers naar het mobo . Je heb 2 kastjes in de case , 1 die de led stroom geeft door sata waar je een aparte kabel van de fans insteekt . En 1 voor het controlleren apart
ah oke toch dankjewel!