Harman Kardon Go + Play Wireless 2.0 Wit Review

Mormeldier 8 mei 2017, 400 views

Harman Kardon Go + Play Wireless 2.0 Wit

Fantastische bluetooth speaker die al mijn verwachtingen waar maakte. Makkelijk in gebruik, topgeluid, en een hele werkdag te gebruiken zonder bijladen. Hij is zijn prijs meer dan waard. Hij is misschien wat groot en zwaar, maar dat maakt hem juist een perfecte moderne versie van de good old boombox ;-)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Accuduur
  • Design

Minpunten

• Geen

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Ik heb deze portable speaker nu een maandje en ben er heel erg blij mee!
Featureset
Het maken van een bluetoothverbinding met de speaker is heel eenvoudig.

Je kunt meerdere apparaten (max. 3) tegelijk verbinden met deze speaker, maar die spelen niet tegelijk hun audio af. Dit kan leuk zijn op een feestje omdat meerdere mensen hun muziek kunnen aanbieden. Nadeel is wel dat de speaker van bron switch bij het eerste de beste signaal. Als ik dus muziek luister en mijn dochter krijgt een appje binnen kaapt zij de speaker. We hebben nu een regel dat bluetooth standaard uit staat en dan valt hier prima mee te leven.

Het is ook mogelijk om twee dezelfde speakers te koppelen en zo het geluid verder te verbeteren/versterken. Er zitten ook twee microfoons in de speaker, waardoor je hem kunt gebruiken voor handsfree bellen of vergaderen. Hier heb ik allemaal geen behoefte aan en heb ik dan ook niet uitgeprobeerd.
Bouwkwaliteit en vormgeving
De speaker is massief: vrij groot en zwaar. Hij zit erg stevig in elkaar en trilt absoluut niet mee met de muziek. Dit helpt mee om een goed geluid te produceren.

Zelf vind ik de maat en het gewicht wel prima. Het design met het grote handvat is modern genoeg en maakt transport makkelijker. Mijn persoonlijke voorkeur is om hem als een boombox op mijn schouder te zetten 8-)
Geluidskwaliteit
Ik ben geen geluidsprofessional, maar hoor vaak wel details in muziek die anderen niet horen. Deze speaker heeft twee woofers en twee tweaters en dat is te merken. Het geluid is goed gebalanceerd van lage tot hoge tonen en heel veel details zijn goed te onderscheiden - ook op lagere volumes. Het hoogste volumeniveau is trouwens ook niet verkeerd - je kunt echt geen goed gesprek meer voeren.

Voor de diepere bastonen maakt het wel duidelijk een verschil waar je je bevindt ten opzichte van de speaker. Hoe dichter op oorhoogte, hoe beter.

Ik gebruik de speaker af en toe op kantoor en daar moet ik wel oppassen met het volume. Het basgeluid van hardstyle en techno heeft mij al een paar klachten van collega's van een paar kamers verderop opgeleverd - die dunne wandjes houden niet dat veel tegen. "Is hier een feestje of zo???" :P
Deze speaker is momenteel voor ca. 300 euro te krijgen. Ik heb hem kort kunnen vergelijken met de populaire JBL Xtreme (ca. 250 euro) en de HK Go+Play geeft duidelijk beter gebalanceerd geluid en mooiere bastonen. Met name op lager volume is dit merkbaar.

Heb jij ook een Harman Kardon Go + Play Wireless 2.0 Wit?