Specificaties Mono Bluetoothspeaker - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Bluetooth 4.0 Speaker Portable Mini Wireless Zilver Review

Roboafca 8 mei 2017, laatste update op 8 mei 2017, 319 views

Xiaomi Bluetooth 4.0 Speaker Portable Mini Wireless Zilver

Stevige, volledige aluminium speaker. Makkelijk in gebruik en een redelijke speeltijd. Super makkelijk om mee te nemen naar het strand of een andere kamer/school voor goed geluid. Prima prijs/kwaliteit verhouding

Pluspunten

• Formaat
  • Accuduur
  • Geluid
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Geen oplaad kabel
  • Geen goede indicatie van batterij

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Soms spendeer ik een flinke tijd met alleen maar kijken op AliExpress en leuke dingen uitzoeken. Deze speaker was zo een leuke gadget, die je eigenlijk niet nodig hebt, maar toch koopt. Zonder verwachtingen heb ik de speaker in huis gehaald, gewoon omdat het kan!

Xiaomi. Eigenlijk is het de Apple van China. Wat een geweldige producten maken ze en elke keer zie ik weer iets voorbij komen wat ik graag wil hebben van Xiaomi. Zo komen er nog 4 smart lampen (2 kleur en 2 wit), 2 deur sensoren, bewegingssensor, temperatuurmeter en Smart Gateway aan. (Welke natuurlijk een review krijgen)

Xiaomi heeft een beetje me hart gestolen. Zelf werk ik voor een van de grootste tech bedrijven in de wereld, maar toch blijft ik trekken naar de Xiaomi producten. Sinds een dag heb ik de Amazfit overgenomen van een mede-Tweaker welke ik nu aan het testen ben.

Een speaker heb ik niet echt nodig, maar het is leuk om te proberen en te kijken wat voor kwaliteit Xiaomi dit keer kan leveren :-)

Unboxing

Natuurlijk is het leukste aan een pakketje krijgen het uitpakken! Xiaomi heeft redelijk simpele verpakkingen. In dit geval is er alleen het logo van Mi op te vinden en aan de stickers informatie over het product, in het Chinees.

Als je het doosje open maakt, zie je meteen een handleiding voor de speaker, in het Chinees. Daar hebben we niet zoveel aan dus! Daaronder vind je de mooie, kleine speaker.

Daarnaast zit er geen oplaadkabel in de doos, zoals te zien op de foto's hieronder.

https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1D7sPm4AWTNKaqa.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1D7sT217AubHk2L.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1D7sT2Z7ZGyTSex.jpeg

Bouwkwaliteit

De speaker voelt zeer stevig aan en is prachtig vorm gegeven, als zeg ik het zelf. Het is een strak design, wat ik erg kan waarderen.

Door de zijkant, zo goed als, leeg te laten, krijg je een mooie, rustige speaker. Op de bovenkant heb je natuurlijk de Speaker Grill, daar komt het geluid natuurlijk uit. Aan de zijkant zit een klein gaatje. Door dit gaatje kan de speaker aan een touwtje ophangen aan bijvoorbeeld de spiegel van je auto of aan de rits van je tas.

Verder zit alles verwerkt aan de onderkant. Zo zit daar de aan/uit knop en de Micro-USB oplaadt poort. Wat jammer is, is dat ze de Battery Indicator Light ook aan de onderkant gezet hebben, hierdoor is het niet gemakkelijk om te zien of de speaker vol is, of dat hij opgeladen moet worden.

Behalve dat ene puntje, heb ik niks aan te maken op de bouw kwaliteit van de speaker. Prachtig design en zeer makkelijk in gebruik.

Specificaties

Laten we beginnen met het kijken naar de algemene specificaties van de speaker:
  • Afmeting: 5.2x5.2x2.5cm
  • Batterij soort: Lithium batterij (ingebouwd)
  • Speeltijd: 4 uren
  • Geluid: 53dB
  • Vermogen: 2W
  • Impedantie:

Geluidskwaliteit

Zelf heb ik geen super goed oor om alle tonen, klanken en alles te horen, maar ik vind dat deze speaker het prima doet voor zijn formaat en prijs. Zelf heb ik de speaker getest met een aantal verschillende genres om een goed beeld te krijgen van de speaker.

Zo heb ik een aantal Top 40 nummers gedraaid, R&B, Hardstyle, Klassiek en Hip-Hop. Zelf vond ik ze op alle genres zeer goed klinken. Waar je natuurlijk wel rekening moet houden met het formaat van de speaker en de prijs.

Zo verwacht je bij Hardstyle echt de bass te voelen, wat niet kan bij deze speaker. Wel vond ik dat de bass goed aanwezig was waardoor ik niks te klagen heb over de Xiaomi Mi Bluetooth Speaker.

Een audiofiel ben ik niet, dus over de echte kwaliteit van het geuild kan ik helaas geen uitspraak doen. Voor huis tuin en keuken gebruik is deze speaker meer dan prima.

Batterijduur

Op de website staat dat de speaker ongeveer 4 uur moet kunnen spelen op een volle lading. Dat is een goede schatting die gemaakt is van Xiaomi.
Op een volle lading haalt de speaker inderdaad rond de 4 uur. Zelf heb ik hem één keer volledig opgeladen en laten afspelen tot hij leeg was, dit duurde inderdaad +- 4 uur.

De accuduur van de speaker vind ik meer dan prima. Als je de speaker meeneemt naar bijvoorbeeld het park of een andere buitenhuis activiteit, heb je dus ongeveer 4 uur goed geluid bij je. Voor mij is dit meer dan genoeg en ben ik er dus zeer tevreden over.

Door de Micro-USB aansluiting zou je de speaker nog kunnen opladen met een externe batterij. De meeste van ons hebben wel een kabeltje voor hun telefoon om de speaker op aan te sluiten.

Mede omdat ik zonder verwachtingen de speaker gekocht heb, ben ik er zeer tevreden over. Misschien als je meer van audio houdt of echt zuivere klanken wilt hebben, is dit niet de speaker voor. Maar voor mij scoort deze speaker ruim boven gemiddeld.

Door de redelijk lange accuduur en het goede geluid wat eruit komt, vind ik dit een prima koop. Dat gaat natuurlijk gepaard ben het super kleine formaat en de mooie afwerking.

Met missen van de Micro-USB kabel vind ik zelf geen probleem aangezien ik er meer dan genoeg thuis heb liggen. Ook de handleiding die in het Chinees is, is geen probleem. De speaker is namelijk super makkelijk in gebruik.

De afwerking van de speaker is prachtig. Strak design met een klein gaatje aan de zijkant voor het touwtje. Verder zit alles onderin. Zo heb je daar de Micro-USB poort en de aan/uit knop. Wat jammer is, is dat daar ook de Battery Indicator Light zit, waardoor deze niet zichtbaar is als de speaker staat.

Over het algemeen krijg deze speaker van mij zeker 4 sterren. Dit is een prima speaker voor de meeste mensen. De prijs is daarmee natuurlijk een grote factor (12 euro).

Bedankt voor het lezen, hopelijk heb je wat aan de review gehad!

Thanks!

Roboafca

Heb jij ook een Xiaomi Bluetooth 4.0 Speaker Portable Mini Wireless Zilver?