Sweex LW057 Wireless LAN PCI Card 54 Mbps Review

Bastard 14 december 2009, laatste update op 14 december 2009, 4.169 views

Sweex LW057 Wireless LAN PCI Card 54 Mbps

Pluspunten

• het bereik is ok, vergelijkbaar met dat van andere kaartjes.
  • op andere besturingssystemen (xp, vista, linux durf ik niet te zeggen omdat ik een hd4770 heb) werkt ie wel prima.

Minpunten

• tjah, hij doet het niet onder windows 7, sweex is op de hoogte van het probleem maar doet er niets mee.

geen review, maar gewoon een waarschuwing; deze wifi adapter werkt niet met windows 7. Het kan zijn dat hij wel werkt als je minder dan 2 gb geheugen heb met windows 7, maar dat heb ik zelf niet getest.
Er zijn wel mensen die het wel gelukt is om hem werkend te krijgen, maar je kan beter een andere wifi adapter zoeken, dat scheelt een hoop ellende.

Heb jij ook een Sweex LW057 Wireless LAN PCI Card 54 Mbps?

Werkt WEL!
Download een Windows XP driver en hij doet t prima.

Hij werkt niet goed onder Vista. verbinding valt continu weg. heb m zelf prima draaien onder Win7 32bit. heb het zelfs gemeld bij MS.

[Reactie gewijzigd door GAIAjohan op 1 februari 2010 17:11]

met een 64 bits editie van win7 doet ie niets, ook niet met 64 bit xp-drivers.
Met minder als 2gb windows7 draaien wil je niet ;-) . Ik heb het overigens getest (LW057 onder Win7) maar zelfs met 1gb werkte het kaartje niet. Sweex geeft geen support en zelfs op chipsetniveau de referencedriver installeren lostte probleem niet op.

Beetje jammer, kaartje is prima onder WinXP maar voor de rest, alle waar naar zijn geld helaas :-( .
Heb deze ook in mijn desktop gestopt (WindowsXP). Wat heb ik een spijt: spendeer 5 euro's meer, want verschillende connection drops en totale gefreezde pc is geen uitzondering. Daarvoor nooit gehad. Het freezen is gedeeltelijk opgelost (het zijn er minder geworden) door de Marvell Chipset drivers te downloaden. Maar nog steeds elke twee uur os de connectie weg. Heb met het kopen van de wireless card toen ook maar een Sweex router gekocht. En ook daarmee constant problemen.

Sweex: doe het niet! Ik zal dan ook echt nooit meer iets van kopen.
Ook al ben je in het begin iets goedkoper uit, het werk dat je bespaart door een goed merk (Linksys bijvoorbeeld) te kopen, heb je er binnen een week uit....Echt een drama. Ik zou zeggen in de review betrouwbaarheid: 1 ster.
hier draait hij goed op zowel 32/ 64 bit van windows 7 :)
Na een driver update via Windows Update valt hij niet meer weg, en is het signaal is zeer stabiel :)

[Reactie gewijzigd door stylzzzz op 25 februari 2011 09:08]

Probeer anders je drivers hier te halen, met een beetje geluk werken ze ook nog! :)
bedankt voor de tip maar van de juiste chipset (Marvel 88W8335 + 88W8010) zijn geen drivers down te loaden van de site.
Sweex sowieso vermijden bij belangrijke componenten als je (primaire) netwerkadapter. Bluetoothadapter/USB-hub/"alleen-gebruiken-in-geval-van-nood"-switch ed van hun kun je nog best wel eens gebruiken.

Dus ik hoop dat het een beetje een lesje is geweest voor je :p
ik heb een beetje mijn lesje geleerd, ik heb later een bluetooth adapter van sweex gekocht die het niet helemaal deed onder vista 64. Toen heb ik iig in plaats van veel tijd erin stoppen gewoon het ding teruggebracht en een niet-sweex adapter gekocht, die het uiteraard meteen perfect deed.
laatst ook 1 gehaald voor de pc van mijn ouders met windows 7 x64 en werkt prima...
De drivers zijn ook gewoon van de
sweex site te halen...
Je moet dan wel de INF hebben en niet de installer en dan via windows ff die drivers selecteren. werkt als een trein!
Met de standaard windows drivers had ik nogal problemen met de snelheid die niet boven de 200KB kwam, maar na het installen van de drivers van sweex waren alle problemen verholpen
is er ook een mogelijkheid om de driver voor elkaar te krijgen op windows 8 x64 ?
want als ik die windows xp 64 driver gebruik om hem via apparaatbeheer te installeren,
wil hij dit niet doen en vraagt om een digitale handtekening ofzo...
(ook de marvell driver geeft deze error)

zo jammer dat Sweex niet up to date is met zn drivers.

anders word het toch overwegen om een ander kaartje te halen die wel compatible is met deze windows versie

(heb de kaart overgezet van mijn windows xp pc naar men windows 8 pc, onder xp deed hij het prima, veel plezier van gehad)
Ik heb geen idee, ik heb de wifi adapter sinds ik deze waarschuwing heb geschreven niet meer gebruikt. Ik heb er toen redelijk wat energie in gestoken om hem werkend te krijgen zonder enig resultaat, dus ik zou zeggen bespaar jezelf die frustratie en haal iets wat beter ondersteund wordt.