Roam Headphones Bluetooth Hook Headphones (Zwart) Review

christophdh 6 mei 2017, 266 views

Roam Headphones Bluetooth Hook Headphones (Zwart)

Dit is een zeer leuk product. Zit goed achter de oren: vast en comfortabel én je kan ermee bellen ! Geen topper, maar doet meer dan behoorlijk zijn ding. In het algemeen ben ik zeer tevreden.

Pluspunten

• Zit vast en comfortabel
  • Je kan er ook mee bellen!
  • Bluetooth werkt goed + gemakkelijke bediening

Minpunten

• Geen top segment
  • Wind rond de oren tijdens het sporten stoort

De koptelefoon wordt mooi verpakt geleverd. Het is heel eenvoudig, je krijgt de koptelefoon en een kabeltje waar je de koptelefoon me kan opladen via een usb-lader. Er zitten ook twee extra setjes dopjes voor grotere en kleinere oren bij.
In eerste instantie test ik de koptelefoon met mijn iPhone 6S en ben onder de indruk van het geluid. De bluetooth verbinding werkt vlekkeloos en het geluid (via Apple Music, maar ook via andere kanalen) loopt vlotjes en zonder storing tot in de oortjes. Ik rij er mijn gras mee af, ideaal. Geen vervelende kabeltjes die in de weg hangen. En de oortjes hangen stevig en comfortabel achter de oren. Top.
Ook het design vind ik best wel ok. Je kan op de koptelefoon ook het volume luider of zachter zetten, al vind ik dat met mijn iets bredere vingers niet zo evident.
Een beetje later bel ik met vrienden. Hoeraa, dit lukt zeer goed. Ik kan handenvrij spreken én horen zonder dat er een vervelend microfoontje voor mijn mond hangt. Misschien zorgt dat toch wel voor een moeilijk punt, want mijn vrienden zeggen wel mij te verstaan, maar niet dat het heel comfortabel is. Maw die spreekfunctie is een noodoplossing, maar niet iets voor jouw lange moeilijkste gesprekken te doen of zakelijke deals mee af te sluiten.
Vermits ik triathleet ben en graag fiets, testen we hem ook eens op de koersfiets en de gewone stadsfiets. Ik hou van snelheid en hier wringt er toch een schoentje. Dit toestel is mijn inziens niet aerodynamisch genoeg gemaakt om de wind te mijden die aan mijn oren voorbijsuist. Dan maar een mutsje opzetten die mijn oren (en dus ook de oortjes van de koptelefoon) bedekt. De koptelefoon is redelijk klein, dus dat lukt goed, maar het is spijtig dat dit nodig is – vooral bij mooi weer. De muziekkwaliteit is echter heel goed, maar verwacht geen kwaliteit als die van bijvoorbeeld Bragi of Bose. Ook tijdens andere sporten zoals lopen, kayakken, etc werkt de koptelefoon heel goed (op enkele korte storingen na, maar deze herstelden zich snel). En ook de batterij houdt het lang vol (langer dan 2 uur).
Dan moet ik voor het werk van Gent naar Lyon. Eerst taxi, dan trein. Op de TGV krijg ik wel af en toe een storing (eerder zeldzaam). Ik weet niet vanwaar deze kwam, dus kan het niet volledig toewijzen aan de bluetooth verbinding of iets anders. Voor de rest liep die behoorlijk goed. En ook als ik even naar het toilet ga 5 meter verder hoor ik mijn muziek nog. Top. Als ik iets verder ga valt het geluid weg en na een tijdje krijg ik een piep om te melden dat de verbinding is weggevallen.
In het algemeen ben ik heel tevreden van het toestel. Ook als ik het toestel aansluit op andere telefoons, televisies met bluetooth, computers (Dell laptop, iMac, etc.). Qua geluidskwaliteit is ook alles top, maar verwacht geen kwaliteit als Bragi of Bose.
Ik kan hem dus iedereen aanraden, behalve als je denkt dit te gebruiken voor uitgebreide telefoongesprekken of sporten waarbij je veel wind aan de oren laat passeren door snelheid.
Veel plezier ermee!
Christoph

Heb jij ook een Roam Headphones Bluetooth Hook Headphones (Zwart)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.