Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Shark Force Zwart Review

Awesomehobo 6 mei 2017, laatste update op 6 mei 2017, 308 views

Sharkoon Shark Force Zwart

De Sharkoon Force is de goedkoopste (gaming) muis van Sharkoon in de prijslijst, en is dus gericht op de gamer met een beperkt budget. In deze review neem ik een kijkje naar deze goedkope, maar toch prettige muis.

Pluspunten

• Goedkoop in prijs
  • 3 verschillende DPI standen
  • Forward / backward knoppen
  • Extra voetjes meegeleverd

Minpunten

• Niet voor iedereen even comfortabel

De Sharkoon Force is de goedkoopste muis in de huidige line-up van Sharkoon, en is daardoor gericht op de gamer met een krap budget.
Voor de prijs van circa 20,- inclusief verzendkosten, krijg je een prima muis met de typische gamer uitstraling, inclusief enkele blauwe verlichting, en prima functionaliteit.

De doos en inhoud

De Sharkoon Force komt netjes verpakt in een glanzende zwarte doos, met een plastic venstertje om je nieuwste aanwinst te kunnen bezichtigen. Verder is de doos niet zo bijzonder, op de achterkant vinden we enkel wat specificaties, dus een foto van de achterkant vond ik overbodig.
In de doos vinden we tevens een "handleiding", en extra voetjes / gliders, mochten de huidige stuk gaan.
Deze "Handleiding" is overigens n kantje van een A6-papiertje, met wat specificaties, en uitleg over de knoppen in het Engels, Duits en Japans.

De muis

De Force straalt over het algemeen goede kwaliteit uit, wat je niet altijd ziet bij muizen onder de 20 25 euro. De muis heeft over het algemeen een mat-zwart oppervlak, met als enige uitzondering een glanzende rand die rondom de muis loopt. Die rand had van mij betreft k mat zwart mogen zijn, but I digress.

De muis houdt over het algemeen prima vast, zolang je niet al te grote handen hebt. Zowel palm als claw grip werken prima bij deze muis, en je duim rust prettig op het verlengde stuk aan de linker-zijkant van de muis.

Zoals vermeld beschikt de muis ook over enige blauwe accenten.
Zodra je de muis aansluit op je computer/laptop, verlicht de tekst op de muis in het blauw. Tevens licht de DPI knop ook op, als je deze in de 2e of 3e stand hebt staan.

Ik heb tevens even gespiekt bij een mede-Tweaker, die in zijn review aangaf dat je het gewicht eventueel kan aanpassen door de muis open te maken.
Hierbij een link naar zijn review! : productreview: Sharkoon Shark Force Zwart review door enermax

In de praktijk

Over het algemeen is het gebruik van de muis prima. De muis is over het algemeen comfortabel, afhangend van je houding en de grootte van je hand.
De glanzende zwarte rand kan soms vervelend zijn, omdat dit gemaakt is van ander materiaal dan de rest van de muis, en soms dus wat 'plakkerig' aan kan voelen in vergelijking met de overige oppervlakken.

De DPI instellingen zijn als volgt:
1e stand : 600 DPI, geen verlichting
2e stand : 1000 DPI, 50% blauwe verlichting
3e stand : 1600 DPI, 100% blauwe verlichting

De blauwe verlichting aan de "achterkant" van de muis is niet uit te zetten.

De muis reageert prima, en presteert over het algemeen goed in FPS games als Counter Strike. Alhoewel ik persoonlijk op een hogere DPI speel met mijn standaard muis, de ROG Gladius.

Tracking werkt prima, zowel op een muismat als op een glad oppervlak. Zolang je de muis niet op een oppervlak van glas gebruikt, zal je weinig problemen ervaren.

De muis heb ik eigenlijk aangeschaft als muis voor op mijn werk, omdat ik graag wilde beschikken over Forward/Backward knoppen, en ik de standaard muizen op kantoor niet bepaald comfortabel vond.

De Sharkoon Force voldoet hierbij prima aan mijn eisen, en is voor mij tevens bruikbaar als vervangende game-muis, mocht mijn Gladius het begeven.

Voor de prijs van 15 - 20,- kan ik deze muis zeker aanraden.
Vragen? Vragen! Ik probeer bij al mijn reviews zo snel mogelijk de vragen te beantwoorden. :)

Heb jij ook een Sharkoon Shark Force Zwart?