Specificaties Laser printer (Kleur) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

Samsung CLP-315W Review

MsD 14 december 2009, laatste update op 14 december 2009, 3.527 views

Samsung CLP-315W

Pluspunten

• prijs
  • laser printer !
  • draadloos/bedraad
  • snelheid

Minpunten

• plaatjes
  • nog geen goedkope toner

Inktverbruik Score: 3
Muziekweergave Score: 5
Afdruksnelheid Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Kort.

Deze printer was in een cash-back actie van Samsung maar 129¤.
Dat kost de normale, dus niet Netwerk/WiFi versie normaal al, dus dat leek me een koopje.
En dat klopt.
Voor een Laserprinter, die ook nog kleurt, is dit een lekker klein apparaat, maakt erg weinig lawaai, handig, want hij staat in de woonkamer, is naar mijn idee niet extreem duur met zijn toners, al is het echt niet de goedkoopste, ook omdat er nog geen goedkopere huismerktoners zijn.

Maar goed, voor 129¤ is dit natuurlijk allemaal wel te overzien. Het print in ieder geval goedkoper dan Inktjet. En tekst is echt beter. ik heb nog 2 inkjets staan, beide HP, maar die halen echt niet deze kwaliteit tekstprint. Kleur is een ander verhaal.
Ik denk dat je gewone grafiek dingetjes prima kunnen, en de tekeningen die ik met mijn kind maak op de pc (met de tablet ! (da's leuk om te doen..)) zijn prima om uit te printen, dit vanwege de eenvoudige kleuren. Foto's zijn echt minder om te doen. Van die Laserkwaliteit. Beter kan ik het niet omschrijven.
Maar eerlijk gezegd vind ik dit niet erg, voor de foto's pak ik de inkjet, voor de rest de laser.

Draadloos is echt een uitkomst, ik weet vanaf nu dat ik nooit meer een niet-netwerk printer neem. Prefer draadloos.
Het opzetten was echt een fluitje van een cent, even met de kabel(utp) aansluiten, software laten zoeken naar de printer, instellingen aanpassen en kabeltje los halen, Voilá, draadloos printen. Ideaal.

De software van Samsung is eenvoudig en doeltreffend, eigenlijk een verademing om mee te werken ivm die HP zooi die ik nu heb.
De meeste instellingen doe je gewoon via de web-interface, daar kan je ook de verbruiks gegevens bekijken, erg leuk.

Wat ik toch wel fijn vind is dat het een redelijk snelle printer is, natuurlijk geen 50 ppm, maar ik heb niet het gevoel dat ik nou echt lang moet wachten, ook niet voordat de eerste print er uit komt. Het kan altijd sneller, maar voor dit geld vind ik dit bijzonder bevredigend.

Ik heb behalve de prints van foto's eigenlijk niks negatiefs te melden. Raar waar waar, ik zou deze printer eigenlijk gewoon aanbevelen.
Nog wel even hopen dat er nog goedkopere toners komen.

Heb jij ook een Samsung CLP-315W?

Ikzelf vind het draadloos printen GEWELDIG. ik kan nu de printer ergens neer zetten waar hij niet in de weg staat, maar wel makkelijk bereikbaar is, en hoef dan geeneens een draad te trekken. Ik persoonlijk vind dit echt wel 50 € waard.
Maar het belangrijkste is dat het een netwerkprinter is. Ik vind dit wel zo ontzettend prettig dat ik nu zeker weten nooit meer een 'gewone' printer wil, die ik dan al dan niet deel op mijn netwerkje.
Dat ik nu rustig mijn server kan formaterren, of uitzetten, of whateveren, terwijl er dan nog wel een printer in huis is, Super.
Maar goed, draadloos moet je zelf bepalen, ik ga ervoor.
Hij is natuurlijk niet helemaal draadloos, want hij moet nog steeds in de buurt van een stopcontact staan, alleen daar heb je er waarschijnlijk iets meer van ;)

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 19 februari 2010 15:40]

Heb toch gekozen voor de USB variant en de grijze, CLP-310... net iets goedkoper
Zit er sterk aan te denken om ook deze printer aan te schaffen. Helaas momenteel geen cashback actie meer (kan het in iedergeval niet vinden). De wireless versie is momenteel 50 euro duurder dan ie met de gewone netwerk aansluiting. Weet dus nog niet of dit het me waard is. Ik heb alleen een laptop, en hoeveel werk is het dan eigenlijk om even je laptop mee te nemen naar de printer... Print hooguit 1 a 2x per maand.

Wat is er verder nog aan toegevoegde waarde van het wifi printen?