Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KDL-32V5500 Zwart Review

MsD 25 december 2009, laatste update op 25 december 2009, 2.705 views

Sony Bravia KDL-32V5500 Zwart

Pluspunten

• Beeld
  • gemak
  • aansluitmogelijkheden

Minpunten

• geluid
  • stofmagneet
  • langzaam met jpg (zie edits..)

Ter vervanging van mijn oude Philips BreedBeeld.

Direct uit doos, even op zijn standaard, en Voilá. Overzichtelijk menu waar eenvoudig alles is aan te passen. Wat mij betreft heeft Sony hier een goede zet gedaan.

Na installatie en in gebruik name is het eerste dat mij opvalt het LCD geluid. Kan er niks aan doen, maar dat oude bakbeest had een fenomenaal geluid. En de Sony dus niet. Maar wat een beeld !
Misschien ben ik niet zoveel gewend, maar k ben echt onder de indruk, helder en sprankelend. En dat gewoon met een Divx-je.

Want dat is wat ik een leuke functie vind, die Ethernet aansluiting. Samen met PS3 Media Server op mijn computer kan ik eigenlijk alles kijken wat ik op mijn pc heb staan. Dit werkte eigenlijk zonder problemen, en dat vind ik fijn. Mag dan wel een Tweaker(.net) zijn, ben ook een beetje lui.
Jammer is dan natuurlijk wel dat je niet zomaar elke film van je netwerk kan kijken, en dus altijd een transcoder nodig hebt.maar ja. Ook USB zit er op, MP3 is geen probleem, video moet je eerst omzetten naar Mpeg2. Tja, ik maal er niet echt om, maar ik kan me voorstellen dat het niet optimaal is.

Ik heb trouwens Win7 met Mediaplayer 12 nog niet geprobeerd, maar als ik het goed heb begrepen kan die ook alles transcoden, dus als Mpeg2 stream naar de tv sturen, misschien is dat nog eenvoudiger, maar ik heb even niet de tijd om dat uit te proberen. Komt vast nog wel.

Foto's doen het zonder al te veel problemen, al vind ik het niet echt heel erg snel gaan. Toch snel 5 seconden per JPG, zelfs mijn laptop is sneller. Mara als het plaatje dan eenmaal in beeld is vind ik wel weer erg mooi.

Films kijken is wat ik nu heb gedaan, gewoon over het netwerk, dat houdt in dat full-hd nog niet gedaan is. Dat lukt me namelijk niet (wifi-G...) maar wat ik nu heb gezien vind ik echt lekker om naar te kijken. Zwart is best wel zwart, Ik zie geen ghosting (persoonlijk) en de kleuren zijn, als gezegd fijn om naar te kijken.
Op zich zijn er genoeg instellingen te doen om het naar je eigen smaak aan te passen, maar ik heb daar niet veel aan gedaan.

Een DVD-speler heb ik hier nog niet staan, beetje suf maar ik heb dus geen idee hoe een DVD er uit ziet, zal ik ook zsm aanpassen...(hoop ik)

Ik heb nog geen ervaring met TV. dat heb ik namelijk nog niet. Ik hoop tegen de tijd dat ik hier een aansluiting ofzo heb deze review uit te kunnen breiden. Ik heb namelijk wel redelijk hoge verwachtingen als ik zie waar ik nu naar kijk.

Wat ik wel een echt nadeel vind, maar daar hebben meer tv's last van, is dat hoogglansje. Dat trekt stof aan. Veel stof. Niet dat het hier nu heel vies is, maar het lijkt wel snel zo. Ook omdat de openhaard in de zelfde kamer is, en er dus met gezaagd hout wordt gesleept, zie je al snel een waasje op de randen van de tv. Jammer.

Verder is er wat mij betreft aan de tv weinig aan te merken qua vormgeving, geen state-of-the-art, maar ook geen Dronken Yoko Ontwerper. Past prima in de Ivar van Ikea :-)

Maar aan de afstandbediening moet ik even wennen. En dan vooral dat de Volume knop zo laag zit, ik had liever dat die boven het nummerieke gedeelte zat, maar ook dit is erg persoonlijk. En zal vast wel wennen.

Als ik zo alles op een rijtje probeer te krijgen denk ik dat ik voor 540¤ zeker geen miskoop heb gedaan. Alle toeters en bellen zitten erop, de ene toeter wat beter vertegenwoordigd dan de andere bel, maar voor mij werkt alles eigenlijk heel fijn.

Ik hoop dus de review binnen afzienbare tijd uit te kunnen breiden, maar als er tot die tijd specifieke vragen zijn kan je gewoon mailen/DM/of reactie doen.Ik zal dan kijken of ik verder kan helpen.

oh ja , plaatjes doen... Later dan maar.

Edits:
- plaatje van AB erbij. van Internet.
-Dvd speler er op aan gesloten, en heerlijk tv gekeken. Ik ben echt onder de indruk van de kwaliteit van dit apparaat. Lekker rustig beeld (rustige film kijker...) mooie kleuren.
-Plaatje kijken ging zo langzaam, maar er is dus gewoon een optie om de plaatjes wat sneller te laten zien, werkt prima !
-en even het draadloos vervangen door draadjes :) Na een grondige douchebeurt (gore kruipruimte) lekker filmpjes kunnen kijken, en werkt duidelijk beter. PS3mediaserver is een stuk sneller via een cat5 verbinding. HD tot 720 heb ik nu bekeken, en dat gaat echt super.
een klein beetje klooien met de settings van de server, maar dat is eigenlijk te simpel om te noteren.

MsD is blij.

Heb jij ook een Sony Bravia KDL-32V5500 Zwart?

Ik had elders op internet gelezen dat er meer mensen last hadden van audio die niet synchroon loopt met films kijken. Heb je daar geen last van? Het dlna gedeelte zou ook beter moeten zijn dan een vergelijkbaar model van Philips, de Philips 32PFL8404H. Ben nu wel weer wat meer overtuigd om dit model aan te schaffen. Verder leuke review. _/-\o_
@MsD, heb je nog even dat type van samsung dat media beter (schijnt) afspeelt?
Sorry, maar dat weet ik niet meer. Misschien doet de search hier iets goeds, anders zoektermen als DLNA+samsung etc. er is echt wel wat info op het interweb te vinden hierover.
Ja, dat heb ik ook wel gehad, maar volgens mij komt dat toch door de software die je gebruikt om de fims naar je tv te sturen.
Je kan er natuurlijk voor kiezen om je films van te voren om te zetten, en dus niet on-the-fly, maar dat is ook weer zo iets...
In PS3-media-server is redelijk veel in te stellen, maar ik heb me daar dus niet in verdiept, omdat alles eigenlijk gewoon werkte.
Ik heb zelf geen ervaring met andere tv's of andere apparaten die DLNA capable zijn. Dus ik kan je niet helpen met een vergelijking met die Philips(of andere) Wel las ik dat Smasung een model heeft die wat beter is met het afspelen van media(=films) over je netwerk, maar die is ook duurder...
(dank je..)