Imation Apollo UX Portable HDD 160GB Zwart Review

tornado61 1 augustus 2011, laatste update op 1 augustus 2011, 1.456 views

Imation Apollo UX Portable HDD 160GB Zwart

Pluspunten

• ziet er goed uit
  • back-up software meegeleverd

Minpunten

• slijtage aan de onderkant
  • USB 2.0 (maar anders was toen ook niet mogelijk...)

Mobiliteit Score: 5

Deze 160 GB imation externe harde schijf heb ik voor mijn verjaardag gekregen, tot nu toe heb ik deze altijd met tevredenheid gebruikt

Verpakking

De harde schijf wordt geleverd in een kartonnen doos met:
een handleiding
en een usb 2.0 kabel met 2 aansluitingen: 1 voor de data en (eventueel) 1 voor de stroomtoevoer

Specificaties

Capaciteit: 160GB
aansluiting: USB 2.0
meegeleverde software: Total media backup tool
Formaat: Fat32
(inmiddels geformatteerd naar NTFS, dat werkt een stuk beter, ik snap het idee achter FAT32 eigenlijk niet op zo'n harde schijf, NTFS is sneller en het ondersteund grotere bestanden :D)

Prestaties

De prestaties zijn wat matig, maar dit komt eigenlijk gewoon omdat de schijf op USB is aangesloten, toen ik deze schijf kocht bestond er nog geen USB 3.0 dus dit was helaas geen optie.
helaas kon ik alleen het lezen benchmarken, omdat de schijf al vol staat met bestanden, het is duidelijk dat USB de snelheden sterk omlaag haalt.

Compatibaliteit

Hier valt niet zo veel over te zeggen denk ik, windows installeert automatisch de drivers wanneer die nodig zijn, ik heb deze harde schijf getest op:
windows vista x64
en windows xp x32
Windows 7 x64

Duurzaamheid en uiterlijk

De harde schijf is redelijk stevig, ik heb hem ook al 5x laten vallen :+ en hij doet het nog steeds.
Het uiterlijk vind ik zeer mooi: kunststof zwart met een grijze/zilveren rand er om heen en een blauwe led als hij aangesloten is (ook als de pc uit staat!)
aan de onderkant vertoont zich toch wat slijtage maar dat maakt niet uit want hij ligt toch nooit op de kop :P
verder heb ik nooit problemen ondervonden met de harde schijf

Ik vind dit een mooie harde schijf die zelfs (in een ruime) broekzak past, het nadeel vind ik wel de prijs (toendertijd) 70 euro volgens mij), voor dat geld kun je ook een harde schijf met meer opslag krijgen :P

Heb jij ook een Imation Apollo UX Portable HDD 160GB Zwart?

die 149 gig is te verklaren.. geen 1024 bytes maar 1000 bytes etc.
ok dankje, zal ik veranderen
Hallo

Heb net deze harddisk gekocht bij trekplijster voor 30 euro!!!
Dat is toch niet duur he
maar toch, de 'normale' pricewatch prijzen zijn redelijk hoog
was het een aanbieding of zo? :P
Klopt, ook ik heb deze bij de Trekpleister voor 30 eurootjes gekocht. Helaas geen zwarte meer, but what the heck. Overigens is de casing niet van aluminium, maar van kunststof. Goed dingetje, verder weinig over te zeggen.