Asus RX3081 Review

seba 13 december 2009, 455 views

Asus RX3081

Pluspunten

• goedkoop
  • ondersteund veel standaarden
  • 8-poorten
  • tot nu toe heel stabiel (wel nog niet lang in dienst)

Minpunten

• Voorlopig geen

Beheerbaarheid Score: 3
Hallo,

Ik had een oude belkin router, die steeds meer de connectie verloor, waarna hij moest herstart worden, de throughput was ook ronduit slecht. Tijd voor iets nieuws dus.

Volgende criteria waren voor mij belangrijk:
-Veel aansluitingen en ondersteuning voor heel veel gelijktijdige connecties
-Wifi is niet nodig, aangezien ik 2 Linksys draadloze acces points heb in mijn huis die hiervoor zorgen
-uPnP
-Niet te duur

Ik heb uiteindelijk de asus rx3081 gaan halen, het was ietwat een gok, aangezien je er op internet bijna geen reviews voor vindt. Maar Asus is een goed merk en het toestel ondersteund zowat alle standaardaarden, wat altijd handig kan zijn.

Het toestel is heel goedkoop (rond de 35 voor betaalt) en voldeet aan al mijn hierboven vermelde criteria.

Volgende toestellen zijn er op aangesloten:
-Windows home server (acer easystore)
-3 home computers (1x ubuntu, 1x xp, 1x windows 7)
-2 acces points (linksys wap4400n) waar in totaal 3 laptops op werken
-Mijn mediastreamer (asrock ion 330ht)
-Digitale tv box

Hij draait nu al een week zonder enig probleem. De web interface is nogal ouderwets, verwacht dus geen ajax interface, maar dat maakt niet zoveel uit. Alles is er gemakkelijk terug te vinden en het werkt gewoon goed zonder meer.

Ik kan lokaal bestanden versluizen tot 12 mb/s. Geen idee of dat eigenlijk veel is, maar het is allesinds een stuk beter dan mijn oude belkin die maar half zo rap ging.

Een top product dus voor deze prijs.

(VPN heb ik nog niet kunnen testen)

Heb jij ook een Asus RX3081?