Specificaties 27" @ 2560x1440 (TN, 1ms) - Bekijk alle specificaties

AOC AG271QX Zwart, Rood Review

Bart385 22 mei 2017, laatste update op 24 mei 2017, 304 views

AOC AG271QX Zwart, Rood

Een heel erg mooie en vernieuwende monitor. (Lees de uitgebreide review voor meer)

Pluspunten

• Mooi design
  • Stevig gebouwd
  • veel beweging in de monitor arm
  • 1440p en 144Hz
  • veel "instelmogelijkheden"
  • Controller
  • verschillende modes
  • 27 inch

Minpunten

• Koptelefoon haakje valt de hele tijd naar beneden.
  • grote adapter
  • speakers zijn niet heel bijzonder

NOTE: Dit is de eerste keer dat ik een andere monitor had dan een 1080p/60Hz Dus dit was een wereld die voor mij openging.
De games waarmee ik vooral heb gespeeld op deze monitor waren Grand Theft Auto V en Rainbow six Siege.

Gebruikte specs:

Audio Kabels
Displayport
DVI Kabel

Monteren

De monitor was erg goed ingepakt met piepschuim met goede pasvormen erin, hierdoor was het beter uit te pakken zonder dat je beschadigingen maakt.
De monitor in elkaar zetten was erg simpel en je had alleen een schroevendraaier nodig.
Er zaten afbeeldingen op de opening van de doos waaraan je duidelijk kon zien hoe je het in elkaar kon zetten.

Algemene beoordeling

Positief
Tijdens Gamen en Video's kijken was de 1440p erg prettig, De extra pixels maken echt een verschil (iets waar ik zelf nooit echt van overtuigd was).
Het instellen van de monitor was ook erg makkelijk dit mede door de controller die erbij geleverd werd:
Deze gaf de monitor voor mijn gevoel een wat luxere uitstraling, en gaf tegelijkertijd een praktische oplossing in plaats van het gebruiken van de knopjes onder het scherm.
Er waren heel veel mogelijkheden met het instellen van de monitor waarbij je ook verschillende modes had zoals "FPS" & "RPG" dit maakte het schakelen wat makkelijker, en hiertussen kon je gewoon wisselen met de controller.
De kleurweergave was voor mij ook erg goed vooral tijdens het gamen was dit goed te merken, zoals in GTA V.
De Monitor zag er al erg luxe en high end uit dit kwam voornamelijk door de nette afwerking en de stevige structuur van de monitor.
De achterkant van de monitor was ook net afgewerkt waardoor je bijna de achterkant volledig in het zicht wil zetten om er naar te kunnen kijken.
Het was erg praktisch dat je de monitor hoger en lager kon doen en dan ook nog kon draaien met de monitor zelf, zodat je het kon afstellen op je bureau/ lengte.
Er waren geen pixeldefecten in de eerste paar weken van het gebruik van de monitor wat ik ook eigenlijk niet verwacht had, omdat dit een "leenmonitor" was van Tweakers.
Negatief
Het negatieve gedeelte van de monitor was alleen de koptelefoonhouder die voor mij de hele tijd naar beneden valt en daardoor snel aan de andere monitor bleef hangen.
Dit zorgt soms voor een zucht momentje maar dit is niet een heel groot ding.
Toen ik de monitor voor het eerst had aangesloten viel het mij op dat er een gigantische adapter aanhing wat denk ik niet nodig was geweest.
Ik was helaas zelf vergeten een foto te maken dus hier is er een van het internet.
(bron: http://www.nix.ru/autocat...-Hub_279355.html#pid=2246 )
Wat mij opviel is dat de speakers niet heel erg bijzonder waren nu kan ik me voorstellen wanneer je een film aan het kijken bent dat speakers prettig zijn, maar voor gaming zou ik dan toch echt een koptelefoon aanschaffen.

Het is een erg handige en praktische monitor met een erg luxe uitstraling.
Waarbij alles het tot het maximale er uit kan worden gehaald door de duidelijke settings die veel mogelijkheden met zich meebrengen.
De prijs van de monitor is voor mij wel hoog maar de monitor biedt veel opties wat dit het geld waard kan maken.
Verder vind ik alle verschillende inputs voor het scherm wel handig zodat je er meerdere dingen op kan aansluiten (bijvoorbeeld een console en een pc).
Ik vindt de monitor een echte aanrader als je 1440p en 144Hz zoekt.

Heb jij ook een AOC AG271QX Zwart, Rood?

Nu ben ik nieuwschierig hoe de adapter eruit ziet. :>
Nu ben ik nieuwschierig hoe de adapter eruit ziet. :>
Ik zal later vandaag een foto van de adapter erbij doen.
Was ik eigenlijk helemaal vergeten, bedankt voor de tip!
de foto staat er bij :)