Point of View GeForce 9800GT 512MB DDR3 PCI-E Review

tornado61 1 augustus 2011, laatste update op 1 augustus 2011, 1.126 views

Point of View GeForce 9800GT 512MB DDR3 PCI-E

Pluspunten

• Goede Driver-ondersteuning (www.nvidia.com)
  • Werkt met alle (nieuwe) spellen

Minpunten

• Redelijk duur (toen ik hem kocht: ong. 170 euro)
  • Na 2 jaar begint de kaart kuren te vertonen (garantie afgelopen natuurlijk :x)

Drivers en compatibiliteit Score: 5

Ik heb deze videokaart inmiddels al weer 2,5 jaar geleden gekocht bij mijn pc, het leek me een goede videokaart voor games en films.
(Dit is mijn eerste review)

Prestaties

over de prestaties ben ik zeer tevreden:
ik kan bijna alle games (zoals Black Ops,, Dirt 2,, Far Cry 2,, en GRiD)
gewoon op de hoogste resolutie (bij mij 1680x1050) en high settings draaien.
En ook HD films zijn zonder haperingen te bekijken.
ik heb 2 benchmarks gedaan met 3D mark vantage, maar helaas kan ik de benchmarks niet meer openen :X

Overklokbaarheid en Modbaarheid

Hier heb ik helaas niet veel over te zeggen omdat ik het nog niet nodig vind om te overklokken
De koeler is trouwens wel redelijk groot, hij zit over 1 van mijn pci-e 1x sloten heen en mijn ander pci-e x1 slot kan ik bijna ook niet gebruiken (doe ik ook niet ;) )
Hier is overigens de videokaart in mijn kast te bekijken (schrik niet van de kabelrommel, heb ik inmiddels opgeruimd ;))

De prijs was ik niet al te tevreden over (ong. 170 euro) maar dat lag gewoon aan
de plaats waar ik de videokaart had gekocht :X

Warmte en geluidsproductie

Over de warmteproductie kan ik niet veel zeggen, de programma's geven eigenlijk continue 40 graden aan en tijdens het gamen loopt dat soms op tot 55. (tijd voor een overklok misschien?)
De geluidsproductie is prima, andere onderdelen overstemmen toch altijd de koeler van de videokaart.

Degelijkheid

Deze videokaart heb ik inmiddels dus 2,5 jaar in gebruik. Tot een half jaar geleden heb ik hem gewoon normaal kunnen gebruiken. Sindsdien kreeg ik opeens vaak last van het feit dat ik geen beeld had bij de 1e keer opstarten, soms ook na een 2e reboot had ik geen beeld. Tegenwoordig is het eigenlijk haast routine geworden dat ik de pc 2x moet rebooten voordat ik beeld heb het doet. Ik heb ook een week last gehad van artifacts in het biosscherm, erg vreemd was dat ik er geen last van had in windows (gelukkig maar). Ik vind dit natuurlijk erg jammer, je kunt niet even je pc aanzetten en ondertussen iets anders doen, omdat de pc de 1e en ook vaak de 2e keer niet opstart.

Ik vind dit nu een goed geprijsde videokaart waar je ook nog alle games mee kan spelen, zeker een aanrader voor de mid-range gamer/ multimedia user ;) :)

Heb jij ook een Point of View GeForce 9800GT 512MB DDR3 PCI-E?

misschien een keer je cpu koeler stof vrij maken :+
ja :P ik krijg waarschijnlijk een nieuwe kast dus dan zal ik de koelers enzo ook allemaal 'onstoffen' :)
Hahaha, dit is een leuke review:

Geplaatst op 1 augustus 2011. Je vind dit nu een goed geprijsde videokaart waar je ook nog alle games mee kan spelen, zeker een aanrader voor de mid-range gamer/ multimedia user....

Eh... ja .. maar inmiddels is hij niet eens meer te koop :) Er is geen prijsvermelding meer :)
Maar inderdaad; tweedehands kun je 'm nu wel voor een zacht prijsje krijgen, haha :)
Aan de reacties hierboven te zien is deze review al in december 2009 geplaatst. Zo te zien heeft hij een update gedaan i.v.m. problemen die nu optreden.