Specificaties 6" E-Paper touchscreen met 2GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Glo Zwart Review

TheFriedFrog 2 mei 2017, 230 views

Kobo Glo Zwart

Een beste e-reader voor de gemiddelde gebruiker.

Pluspunten

• Accuduur
  • Uitstekende interface
  • Ingebouwd woordenboek
  • MicroSD
  • Leest bijna alle mogelijke bestandsformaten

Minpunten

• Laagste helderheid niet laag genoeg
  • Touchscreen reageert niet consistent
  • Slechte afwerking (vooral rand tussen scherm en scherm en frame)
  • OS af en toe instabiel
  • Woordenboek vaak niet toereikend
  • Traag

Veelzijdigheid Score: 4
Toelichting op een paar plus- en minpunten:
-Laagste helderheid is voor mij niet laag genoeg wanneer je in bed ligt op een donkere kamer. Dit is een probleem om twee redenen: 1. Het voelt niet prettig aan je ogen. 2. Het remt de productie van melatonine waardoor je minder makkelijk in slaap valt.
-Voorheen gebruikte ik een 'tik' techniek om de digitale bladzijde om te slaan (dat hoort gewoon te werken) maar die registreert hij ongeveer 3 uit 10 keer niet, waardoor je soms gefrustreerd nogmaals moet tikken en dit haalt je uit je boek. Nu ben ik overgestapt op de "swipe' techniek welke robuuster lijkt te zijn met een faalrate van ongeveer 1 uit 20 keer. Probleem is dat de swipe techniek een complexere beweging is waarbij de duim een zekere afstand over het scherm moet afleggen. Deze afstand is dusdanig groot dat het ongemakkelijk is om met
één hand te doen welke de e-reader ook vasthoudt, zoals in bed vaak het geval is .
-De rand rondom het scherm heeft een inkeping waardoor er vuil in op kan hopen.
-Het ingebouwde woordenboek kent enorm veel woorden niet, waardoor veel hoogstaande Nederlandse literatuur voor mij een vage bedoeling blijft.
-De traagheid van de e-reader heeft waarschijnlijk met name met het e-ink scherm te maken, wat een hele lage refresh rate heeft (vermoed ik), dus voor een groot deel moet je dat voor lief nemen omdat de technologie het niet beter toestaat. Soms lijkt het echter de processorkracht van het apparaat te zijn die de boel vertraagd.

Heb jij ook een Kobo Glo Zwart?