Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset Review

SB-Potato 2 mei 2017, laatste update op 2 mei 2017, 105 views

Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset

Ik heb deze headset nu ongeveer 1 jaar gebruikt en ben er niet zo heel erg tevreden mee, het heeft gedaan wat het beloofde maar is minder lang meegegaan dan ik zou willen, de bouwkwaliteit is zeer slecht en de kussentjes zijn oncomfortabel, daarnaast levert de usb-dongle slechte kwaliteit.

Pluspunten

• Levert goedkope virtuele 7.1
  • Audio klinkt goed voor deze prijs ook muziek
  • Kabel is lang zodat je hem overal langs kunt leiden.

Minpunten

• Bouwkwaliteit is slecht zelfs voor deze prijs (komen snel breuken in headset)
  • Kussentjes zijn ruw, headset klemt op bredere hoofden heel hard
  • Volume helemaal omhoog doen op de headset zorgt ervoor dat 1 kant luider is
  • Headset word snel vies (van binnen in de oorschelpen)
  • Bijgeleverde USB-Dongle levert slechte audio (kan beter de 2.5mm jack in de pc steken en 7.1 virtualisatie aanzetten)
  • Als je de microfoon vaak heen en weer doet gaat hij heel erg los zitten waardoor je hem vast moet schroeven
  • Kabel kan overal achter komen zitten door de lengte

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 2
Bij mij is de headset door de midden gebroken toen ik hem ongeveer 10 cm liet vielen op mijn tafel door de lange kabel die overal achter kwam. Daarnaast zit er een barst in beide kanten waar het de oorschelpen verbind met de hoofdband.

Heb jij ook een Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset?