Specificaties 6GB GDDR5 • 3x DP, DVI-D, HDMI - Bekijk alle specificaties

MSI GeForce GTX 1060 GAMING 6G Review

Purraxxus 30 april 2017, laatste update op 30 april 2017, 237 views

MSI GeForce GTX 1060 GAMING 6G

Fantastisch ogende en uiterst stille gpu waar ik al mijn spellen gerust op ultra mee kan spelen, ook op een 21:9 aspect ratio.

Pluspunten

• Performant
  • Zuinig
  • Warmt amper op
  • geen GPU sag
  • Mooie styling

Minpunten

• Geen sli mogelijk
  • Iets duurder dan competitie

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Unboxing
Het uitpakken van deze kaart is zoals bij elke kaart van MSI een plezier. De kaart voelt enorm stevig, wat vooral komt door de dikke plastic fancovers en de dikke backplate. In de verpakking zit zoals gewoonlijk een stickerset, handleiding en een installatie cd.

Installatie
Installatie verloopt zoals bij de meeste GPUs heel vlot. Let er wel op dat deze kaart wat breder is dan de meeste, wat er voor kan zorgen dat hij niet altijd past. In mijn Alienware Graphics Amplifier past hij alvast niet.

Performance
De kaart is performanter dan ik verwachtte, en er was nog redelijk veel plaats voor een veilige overclock. Ik speel gemakkelijk Battlefield 1, Titanfall 2 en Tomb Raider 2 op ultra settings met een stabiele framerate. Overwacth speel ik met gemak aan 144fps op ultra. Zalig gewoon. Tijdens het spelen blijft de kaart ook merkwaardig koel en stil, mijn harde schijf maakt soms meer lawaai dan deze kaart.

Heb jij ook een MSI GeForce GTX 1060 GAMING 6G?