HDI Dune BD Prime 3.0 Review

palunian1 12 december 2009, laatste update op 12 december 2009, 1.086 views

HDI Dune BD Prime 3.0

Pluspunten

• Beeld en geluid zijn goed, als het apparaat het eenmaal doet

Minpunten

• Geluid BD-drive
  • Netwerk instellen
  • Traag
  • Design

Geluidskwaliteit Score: 3
Het is een drama om een verbinding met je thuisnetwerk te maken. Als er teveel mediabestanden in de map staan waarmee je verbinding maakt, dan loopt de Dune vast. Kan alleen nog weer geactiveerd worden als je het apparaat hard reset. (via knop op het toestel, op rc reageert hij niet meer)

Ergste van alles; de BD-drive maakt een geluid alsof er laagjes van je disks worden geschaafd.
Wordt gedurende een film niet minder!

Na invoering van een AVCHD disk duurt het 70 sec voordat het apparaat de disk herkent en deze gaat afspelen.

Ergernis is zo groot dat ik het apparaat terugbreng.

• Samsung LE42A656 HD televisie
  • HarmanKardon AV receiver

Heb jij ook een HDI Dune BD Prime 3.0?

misschien een betere artikel schrijven schrijven.??

Je verteld niks over wat er precies mis gaat. En wat je gedaan hebt (documentatie/foto's)
Misschien doe jij wel iets fout??

Je verteld in je negatieve punten traag en design dit komt in je verhaal niet onderbouwd terug.

Daarnaast is er idd een BD drive probleem die opgelost word. (of al is door vervanging)

TIP: Negatief zijn mag, maar onderbouw je meningen met facts en spuug niet alleen je gal over iets.
Misschien zou je de nieuwe firmware kunnen proberen?

meuk: Dune HD Base 3.0 / Prime 3.0 091023_1444 bta
Nieuwste firmware staat er al op.
Waarom mag ik niet negatief reageren? Ik vind het echt een slecht product. Een review is altijd persoonlijk. De lezer kan ermee doen wat hij/zij wil. Tests en benchmarks laat ik wel aan de profs. Dit is louter een gebruikersreview.

Bovendien heb ik vooral de facts genoemd toch?
70 sec voor het starten van een AVCHD of BD is gewoon erg traag.
Het geluidsissue is een groot probleem. Even surfen op het www en je ziet reacties van veel ontevreden klanten.

En van het geluid en de wachttijd kan ik wel fotos maken, maar dat zegt denk niet zoveel ;)
Je mag wel negatief reageren, alleen je punten zijn nauwelijks onderbouwd en je geeft niet aan hoe het zit met bijvoorbeeld de beeldkwaliteit, het design, de bouwkwaliteit etc.
Op deze manier krijgen we een onduidelijk beeld wat er nu met het ding aan de hand is.
Misschien eens wat andere revieuws of forums door spitten om je problemen op te lossen ?

Ik wacht iedergeval op de yuixx