Hauppauge WinTV HVR-1700 Media Center Kit Review

fasster 13 december 2009, laatste update op 17 november 2015, 4.634 views

Hauppauge WinTV HVR-1700 Media Center Kit

Pluspunten

• pci-e
  • indien gewenst low profile bracket is meegeleverd
  • installatie gemak
  • prijs
  • ergonomische afstand bediening
  • werkt perfect met mce

Minpunten

• geen radio
  • dvb-t en analoog gedeeld
  • kan niet de ene zender opnemen en de ander bekijken

Features Score: 4
Driverkwaliteit Score: 4
Hauppauge WinTV HVR-1700 Media Center Kit.
Reden van aanschaf:
Ik heb dit product (tweedehands) gekocht omdat ik mijn pc op mijn slaapkamer heb staan en daar geen ruimte heb voor een tv en omdat ik het gemak van het bedienen met afstandsbediening nog in mijn achterhoofd had van een eerdere set-up.

Inhoud van de verpakking:
Zoals ik al had vermeld heb ik het tweedehands aangeschaft en daardoor heb ik niet de originele doos ontvangen, het volgende zat er in de doos die ik kreeg.
-afstandsbediening (incl 2 batterijen)
-hvr 1700 pci-e x1 kaart
-usb infrarood ontvanger
-infrarood extender kabel (voor het bedienen van bijv. een set-up box)
-low profile bracket
-software/driver cd

Installatie (gemak):
Het installeren was vrij recht toe recht aan, ik heb hem in een pci-e x16 gedaan omdat de pci-ex 1 te dicht bij de intake van mijn videokaart zit, dit leverde verder geen problemen op. https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1zYGjm22FUdBuFB.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1zYGjm1MdlH5JNd.jpegNa het booten va de pc begon windows zelf met het installeren van de drivers en dat was dat. Dit is ten op zichtte van mijn eerdere ervaring met de wintv 150 een wereld van verschil die gebruikte ik destijds onder xp 64 en dat was een driver ramp.

Meegeleverde software:
Hier kan ik kort over zijn het wintv programma is waardeloos als je het mij vraagt, een eer sober programma dat niet eens een beeldvullend scherm ondersteunt (televisie uitzending).

Afstand bediening:
de zwarte werd mee geleverd en de grijze had ik nog van een andere pc.
De grijze en zwarte hebben allebei de zelfde functies alleen heeft de grijze fijnere knoppen en knop verlichting dit neemt niet weg dat de originele (zwarte) ook prima is.

Wat heeft het allemaal:
-Analoge tv tuner
-Dvb-t tuner (gedeelde ingang met de analoge tuner)
-S-video in (4pins)
-Twee tulp ingangen voor stereo geluid invoer.
-Hardware MPEG2 encoder

Conclusie:
ik ben zeer tevreden met het product het doet wat het moet doen en hij doet het naar mijn mening goed, hij vind alle kanalen en slechts enkele worden niet op z'n best weergegeven en dat zijn duitse zenders dus dat boeit mij niet echt.

Mocht ik iets vergeten zijn wat jij van belang vindt stuur me een dm en dan zal ik kijken of ik het er bij kan voegen.

update met de dank aan wowi.
Je moet ook de nieuwste wintv 7 software downloaden en installeren, die cd die je erbij krijgt is bagger.
Die ondersteund wel full screen etc. Let op je originele cd heb je wel nodig anders kun je dit niet installeren, en zorg dat je cdrom drive niet hoger is dan H want hoger wordt nog niet ondersteund.
En dan naar support en cd versie 1,2c pakken.
voordat je een andere zender krijgt.
Maar het doet wat het doen moet en stabiel op win7 64 bit dat is belangrijk vind ik.

if you dig it, rate it.

• Asus p5e deluxe
  • Asus gtx 295 (single pcb)
  • 2x2 gb Ocz reaper 1066
  • Intel core 2 quad 9650 @ 4.00ghz
  • 25 inch Hannspree hdmi monitor
  • Windows 7 ultimate 64bit
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Hauppauge WinTV HVR-1700 Media Center Kit?

En dan naar support en cd versie 1,2c pakken.
Er zit nog een bug in de software als je lang de tv hebt aanstaan, dan duurt het langvoordat je een andere zender krijgt.

[Reactie gewijzigd door wowi op 12 december 2009 14:37]

bedankt wowi ik heb jou tekst als update toegevoegd aan de review _/-\o_
Tipje van mijn kant. Ik had een WinTV PVR 150 maar na het installeren van Win7 64 bit en de combinatie van 4GB RAM deed hij raar, bij het opnemen ging mijn systeem haperen.

Dit blijkt een bug te zijn in die kaarten.

Waarom vertel ik dit, ik heb contact opgenomen met de supportdesk van Hauppauge en met bijbetaling van €40,- kon ik mijn PVR-150 omruilen voor een HVR-1700 of HVR-1300.

Let er wel op dat Hauppauge niet echt snel reageert (houdt rekening met een paar weken), maar ze reageren tot nu toe altijd.

De oude kaart is net verstuurd, ik houd jullie op de hoogte of de nieuwe binnenkomt.
Hoi Mad Mavrick,

Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen, ik heb het zelfde probleem :'( dus win 7 64 bits met 6 gb geheugen, en op de site van Hauppauge geen werkende drivers.

alvast bedankt voor de update

Cris
Voor de mensen die nog van het Hauppauge ‘Change Program’ gebruik willen maken, hier mijn ervaring:

•13-08-2009 Contact gelegd omtrent de problemen met mijn Hauppauge PVR150MCE.
•18-08-2009 Omruilaanbieding gekregen voor de Hauppauge PVR150MCE voor een Hauppauge HVR 1700 met € 40,00 bijbetalen, gezien mijn probleem met Windows Vista/7 X64, 8GB en de Hauppauge PVR150MCE.
•11-11-2009 Betalings instructies (bankrekening in Duitsland) en verzendings instructies (verzendadres in England) voor de Hauppauge PVR150MCE ontvangen.
•14-11-2009 Betaald en de Hauppauge PVR150MCE opgestuurd.
•26-11-2009 Reminder gestuurd voor mijn ‘RMA’ en gevraagd wanneer ik de Hauppauge HVR1700 kon verwachten.
•15-12-2009 Reminder gestuurd voor mijn ‘RMA’ en gevraagd wanneer ik de Hauppauge HVR1700 kon verwachten.
•07-02-2010 Brief opgesteld met alle gebeurtenissen en dat ik nog steeds wacht op de Hauppauge HVR1700.
•16-02-2010 Pakketje van Hauppauge uit Dublin ontvangen met Hauppauge HVR1700 + Hauppauge Driver en WIN-TV DVD.

Beoordeel zelf, of je dit er voor over hebt om voor een kleine bijbetaling een nieuwe kaart te ontvangen. Het kan ook dat ik pech had, want ik zag in de nieuwe betalings instructies dat je nu moet betalen aan Hauppauge Luxemburg en niet meer aan Hauppauge Duitsland. Misschien dat het daarom zo lang duurde.

Detail in de antistatische bescherming zat de Hauppauge HVR1700 en een losse pin van 1,5 cm (!?). De bescherming was gesealed. Ik heb de kaart bekeken, maar ik kon niets wat miste ontdekken. Van het weekend maar proberen.
18-02-2010 de Hauppauge HVR1700 geinstalleerd en wat een verademing vergeleken met de Haupauge PVR150MCE. De Hauppauge HVR1700 is kwalitatief beter als de Hauppauge PVR150MC. Het werkt goed, het geluid wordt goed doorgegeven.

Ik heb de Hauppauge HVR1700 in gebruik met 8GB DDR2 800MHz en Windows 7 Ultimate X64.

Driver: 1.43.27219.0 (07-08-2009)

De driver is afkomstig van de Hauppauge UK website, en is de laatste driver die ik kon vinden.
Hoi allemaal,

Vorige week dinsdag eindleijke mijn pakketje ontvangen met de 1700. Ale met al heeft het een dikke twee maanden geduurd.

Maar goed,.. deze doet het in ieder geval.

Ik zie net dat ik hem dus net als Jumpman ook op de 16e heb ontvangen. Het lijkt er dus op alsof Hauppauge per batch verstuurd?

[Reactie gewijzigd door mad_mavrick op 22 februari 2010 18:27]