Specificaties 18,2MP, Full HD filmen, 30x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Sony Cyber-shot DSC-HX90V Zwart Review

Documentalist 27 april 2017, 483 views

Sony Cyber-shot DSC-HX90V Zwart

Deze camera bij Foka gekocht als vervanging van een ouder type Cyber-shot. De camera voelt solide aan, ondanks zijn compacte formaat. De knopjes zijn klein en daardoor wat gevoelig, maar dat is een kwestie van wennen als je een grotere camera gewend bent. Service bij Foka was perfect.

Pluspunten

• Voelt solide aan
  • Heel compact
  • Pop-up digitale zoeker
  • Groot zoombereik
  • Uitgebreide functies
  • Ook zoom bediening met de lensring

Minpunten

• Knopjes zijn klein

Snelheid en automatiek Score: 4
Batterijduur Score: 3
Deze camera heb ik uiteindelijk gekocht als opvolger van mijn oude Sony Cyber-shot. Heb nog getwijfeld om een ander merk/type te proberen, maar na afweging van alle voor- en nadelen heb ik toch besloten om opnieuw voor Sony te kiezen.

De camera is niet heel goedkoop, maar ook niet belachelijk duur als je beseft dat de Zeiss lenzen die Sony al heel lang gebruikt op veel van haar camera's erg goed zijn.

Ook het gebruikersgemak van de Sony menu's is uitstekend. Ondanks dat deze camera best veel nieuwe functies en opties biedt, ten opzichte van mijn oude, is het geen enkel probleem om snel je weg te vinden in de instellingen.

De digitale zoeker is een perfect hulpmiddel en zal zorgen dat de accu zeker langer mee zal gaan. Ook is in de zoeker een virtuele horizon te zien die gaat helpen met de compositie.

Het kunnen zoomen met behulp van de lens-ring is ook heel prettig, het in- en uitzoomen gaat hiermee wat soepeler en minder schichtig dan met de standaard T/W knop. Alleen bij heel ver inzoomen zal de T/W knop je sneller op het gewenste zoombereik krijgen dan het gebruik van de lensring.

Omdat de camera zo compact is verwacht ik hem vaak mee te gaan nemen en dus heb ik dan ook een mooie bundel gekocht met een 32GB geheugenkaart en de luxe lederen Sony cover (Sony LCJ-HWA).

Bij Foka hebben ze daar een mooie set van gemaakt en een Gorillapod statief erbij gestopt. Helemaal top!

Heb jij ook een Sony Cyber-shot DSC-HX90V Zwart?