AMD Athlon 64 3000+ Venice Tray Review

Peter 10 november 2005, laatste update op 10 november 2005, 1.519 views

AMD Athlon 64 3000+ Venice Tray

Pluspunten

• Zeer goede overklokbaarheid, goedkoop en koel

Minpunten

• Niets noemswaardigs

Ik heb mijn Venice nu al enkele maanden in mijn systeem zitten, en ben er niets dan tevreden over. De processor loopt perfect stabiel op 2,8 Ghz, zonder ook maar warmer te worden dan 45 graden @ stressed (met een Zalman 7700AlCu). Al levert deze processor ook op stock speeds perfecte resultaten, waar menig Intel met een gigahertz hoger nog van kan dromen.

Ik heb de chip in gebruik op een DFI LanParty nF4 Ultra-D moederbord, 1GB PC3700 geheugen en een GeForce 6600GT. Tijdens het overclocken van de chip ben ik vrijwel geen problemen tegengekomen, pas op 2,9 Ghz begonnen er BSOD errors te komen, al is 2,9 Ghz in principe ook nergens voor nodig, 2,8 vind ik meer dan zat. 's Nachts heb ik de Q&Q functies aanstaan, wat ikzelf een perfecte ontwikkeling vind. Naar mijn mening is dit een perfecte budget-processor, waar je resultaten mee kan halen waar menig high-end processor jaloers op kan zijn.

Heb jij ook een AMD Athlon 64 3000+ Venice Tray?

Wat is er zo negatief aan de tray versie?

Die standaard cooler zou ik liever toch niet gebruiken, kan je mooi een leuke zalmann monteren met AS ertussen..
Ik geef toe dat het misschien inderdaad een vrij slecht nadeel te noemen is, gezien het meer met de betreffende webshop te maken heeft gehad. Ik kreeg de processor opgestuurd met een klein plastic dingetje om de pinnetjes te beschermen, en voor de rest gewikkeld in een hoop piepschuim, ik had eerlijk gezegt toch een klein doosje verwacht, al ligt dat geheel aan mij :)
Ik zie de nadelen niet zo van de tray versie, bij de boxed versie vervalt je garantie wanneer je er de non-boxed koeler op monteert, wat een hoop mensen hier op tweakers.net zullen doen.
En hoe gaat AMD er achter komen dat je een alternatieve koeler hebt gebruikt? Bij de boxed versie krijg je trouwens drie jaar garantie van AMD.
Zo dat is vet, een volle GHZ sneller. Dan te bedenken dat 1 GHZ van AMD bijna gelijk staat aan 1,5 GHZ van Intel heb je met een AMD venice 3000+ @ 2,8 GHZ hetzelfde als een Intel 4,2 GHZ HT Extreme Edition. Voor minder dan een derde van de kosten.
Dat is inderdaad zeker vet, en ik heb daadwerkelijk met verbazing staan kijken toen ik deze processor 24uur heb lopen stresstesten met programma's als piFast, zonder enige fouten. Ooit wil ik nog wel naar dualcore toe, maar de komende tijd levert dit beestje meer dan genoeg prestaties voor mij :)
Deze proccessor draait sinds een paar weken ook in mijn systeem (MSI K8N Neo2 Platinum :)). Kan iemand mij verwijzen naar een site waar duidelijk wordt uitgelegd hoe ik deze processor, zonder al te veel risico's, kan overclocken. Of kan jij, Peter, mij er bij helpen?

B.v.d.
Ik ben het helemaal met .Peter eens, ik gebruik deze proc ook op een DFI bordje en dat ding is echt super.
Is neit zo duur, presteerd erg goed op stock snelheden, en clocked alsof z'n leven ervan af hangt en blijft daarbij relatief koel :D

Aanrader deze proc, ook voor mensen met een niet super luxe OCers bord. Mijne doet op stock voltage ongeveer 2,4 ghz, das 600 mhz OC zonder voltage veranderingen :)
Nu nog je dfi bordje modden naar sli:)

jody.scholtz@gmail.com