Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB , 120GB Review

Stray 21 december 2006, 1.665 views

Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB , 120GB

Pluspunten

• Goedkoop
  • Snelheid

Minpunten

• Niet zo erg betrouwbaar
  • Ondersteuning tooling door fabrikant.

Nadat deze disk aangewezen was in de Tweakers BBG, had ik besloten mijn nieuwe systeem uit te rusten met 2 zulke disks in RAID0 stripe. Na een half jaar begaf 1 schijf het, waardoor ik alle data behalve de backups kwijt was. Deze schijf werd netjes vervangen onder RMA door Maxtor. Toen, een half jaar later begon de 2e schijf te ratelen. Dat doet de schijf nog, en hij is nog steeds brijkbaar, maar ik ben er toch niet gerust in om deze nog te gebruiken. Ik heb dus nu een temp folder van 120GB. Een ander nadeel aan deze schijven is dat het tooltje PowerMax van Maxtor , om de HD te analyseren, enkel werkt met schijven die niet in een RAID opstelling staan :(, terwijl je toch de foutcode die deze tool ophoest moet medelen indien je een schijf wil laten vervangen.

Update: De ratelende schijf doet het nog steeds, maar ik gebruik hem niet meer zo intensief.
Ondertussen is er een nieuwe Maxtor bijgekomen voor de carputer. Dit doet het al enkele maanden goed, maar het betreft wel een 40GB ATA model.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB , 120GB?

Voor enkele jaren terug vond ik maxtor nog een topmerk.
Helaas heb ik ook nu diverse Maxtors kapot zien gaan.
Ze kunnen dan wel goed presteren en goed uit de test komen, de duurzaamheid is zwaar onder de maat!
Ja ook de Diamondmax 10 pata en sata

De garantie wordt wel keurig afgehanderd maar je data terug zien te krijgen is die ellende niet waard.

Voor mij nu definitief geen Maxtor meer!
Ik heb het gehad met dat merk.

Ik ben wel onder de indruk van de samsung schijven.
Daar heb ik er nu 4 van in mijn systeempie en dat loopt wel effe beter dan ik ooit had verwacht.

Hier mijn HD Tach test

En dat terwijl ik 36 Gb Raptor raid 0 gewend ben.

Oh ja ik had de allereerste samsung sata 120 gig ook, doet het overigens nog steeds, maar dat gaat wat minder snel, ook al door de Marvel chip die er weer pata van maakt;)

Tijd dat Femme zich eens uitspreekt over de Samsungs.

Webdog
Paar Maxtors zijn bij mij ook kapot gegaan (allemaal pata) echter 2 daarvan heb ik gekocht in het moment dat de garantie maar een jaar was (hadden de meeste fabrikanten toen) De data is niet zo erg, stond toch veel download zooi op, maar dat je gewoon niks nieuws krijgt is minder fijn.

Een hdd wel terug gehad deze had echter gewoon de 3 jaar garantie, was overigens wel binnen 3 maand kapot:o

Voor mij tegenwoordig ook geen maxtor meer, degenen die ik nog heb maak ik "op" maar daarna komt er geen maxtor meer in mijn pc..
Daarintegen loopt mijn maxtor nog.

- ding word gigantisch heet 55 - 60 Graden
- knetterd als een gek
verder nooit problemen mee me 20GB maxtor leeft ook nog steeds na al die jaren alhoewel ding wel paar rare verschijnselenen krijgt.
3 jonge maxtors liggen hier (dmp9) Allemaal kaduk. Voor mij hoeft het niet meer Maxtor. Kheb nu western digital en nog 2 maxtors...... deze laat ik ook maar stuk gaan... erkomt geen nieuwe maxtor meer in huis hier.
Hmz, ik heb ervaring met schijven van zowel WD, maxtor, samsung, hitachi, ibm en excelstor, en ik ben over alle schijfjes tevreden. Excelstor is een butmerk met matige prestaties, veel kabaal af en toe, wordt soms loeiheet, maar houdt het perfect vol, wd, samsung, hitachi allemaal goed, maxtor vind ik de beste. Gewone stabiele schijven voor een goeie prijs die lang mee gaan.
Voor deze in rma te sturen, moet ni dat progje draaien. Ik heb skype out tarief gekocht en naar ierland gebeld daarvoor.
Zeer vriendelijke dame aan telefoon die nadat ik m'n uitleg gedaan had direct een RMA ticket aanmaakte en 3 dage later zat de nieuwe schijf reeds in m'n pc en de oude op weg naar duitsland.
je hebt een 40gb maxtor truggekregen terwijl een 120gb stuk was??? :S :S
Jammer dat Maxtor niet meer is wat het geweest is, ik heb nog steeds een oude Maxtor 80 Gb draaien en spint al 6 jaar mee. Jouw review bevestigt voor vele hun gevoel denk ik.... ;)
Wel een beetje oude schijf alweer. Ik heb zelf ook maxtor (160gb) maar dat ding maakt echt een herrie. Volgende keer mooi naar WD!