Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TRI-X OC Boost VAPOR-X Review

Penetrator1976 26 april 2017, 107 views

Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TRI-X OC Boost VAPOR-X

Ik had deze kaart van een mede tweaker overgenomen. Draait anno 2017 nog perfect!

Pluspunten

• Koeling
  • Redelijk stil tot 38% fan-speed
  • Mijn versie heeft nog redelijk wat ruimte voor overclock bovenop de 1070mhz factory OC
  • 3 gig geheugen
  • Ondersteuning AMD

Minpunten

• Stroomverbruik wat hoger dan een GTX 770

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Voor de prijs die je nu nog voor een 2e hands betaald, een uitstekende keuze.

AMD ondersteund deze kaarten anno 2017 nog uitstekend. De performance is zelfs wat toegenomen sinds release.

Ik game op 1080P, en haast alle games draaien op very-high tot ultra op 60FPS stabiel. Denk hierbij aan: BF1, BF4, FarCry 4, Rainbow six siege, The Division enz.

Deze sapphire kaarten vind ik persoonlijk wel een van de betere. Net wat beter dan de dual X versies. Iets stiller en wat beter gekoeld.

Bovenop de 1070mhz factory OC heb ik hem stabiel op 1107mhz.

Net een betere keuze op dit moment dan een GTX770 2gig versie. Met 2 gig kom je gewoon net tekort in de huidige games om met dezelfde settings te gamen waar ik nu op speel.

Ik heb met 2 van deze kaarten in CF opstelling gedraaid, en de games die CF ondersteunen draaien echt goed. Zelfs op 1440P.

Nadeel is wel dat je een goede voeding moet hebben bij CF setup.

Met mijn i5 6400, 1x SSD en 1x 3.5"HDD kun je het met 1 kaart makkelijk af met 550w

Heb jij ook een Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TRI-X OC Boost VAPOR-X?

Meer advertenties