Specificaties Socket 1151 met Intel B150 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus B150I PRO GAMING/AURA Review

Penetrator1976 26 april 2017, laatste update op 26 april 2017, 78 views

Asus B150I PRO GAMING/AURA

Prima stabiel bord, wel wat duur gezien de Asus premium

Pluspunten

• Optische uitgang
  • USB-C
  • Compact(logisch gezien Mini-ITX :-)
  • Goede audio chip
  • Degelijke component keuze en bouw

Minpunten

• Persoonlijk vind ik de software van Asus ronduit slecht.
  • Prijs (Voorheen 129,-)
  • Slechts 1x SATA kabel meegeleverd

Layout Score: 4
Goed Mini-ITX bord, dat stabiel draait. Veel aansluit mogelijkheden en SATA poorten.
Optische uitgang vond ik wel prettig, maar helaas wordt die in games niet ondersteund(5.1) Hiervoor moet je de analoge jack aansluitingen gebruiken. Dat was wel een tegenvaller.

Geen overclock mogelijkheid op deB150 chipset, die optie mis ik zelf persoonlijk niet.

De Asus software vind ik ronduit slecht, Gigabyte doet dat vele male beter vind ik.

Ik wou in eerste instantie ook een Mini-ITX mobo van gigabyte, maar die waren toen niet leverbaar met optical out voor een redelijke prijs.

Ik heb gezien de features en bouwkwaliteit absoluut geen spijt van de keuze voor dit bord.

Heb jij ook een Asus B150I PRO GAMING/AURA?