Cooler Master Elite 130

Specificaties Mini PC • 8 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Elite 130 Review

Penetrator1976 26 april 2017, laatste update op 26 april 2017, 200 views

Cooler Master Elite 130

Prima behuizing met goede prijs/kwaliteit verhouding. Wel wat cheapy harde kunstof voetjes.

Pluspunten

• Lengte Behuizing(Indien je een lange GPU hebt zoals ik)
  • Fullsize ATX voeding
  • 5.25" bay extern
  • Inbouw mogelijkheden
  • Evt. eenvuodig waterkoeling in te bouwen(Closed Loop)
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Harde kunstof voetjes, deze krassen snel ergens op
  • Geen stille behuizing
  • Weinig Airflow
  • Bij mijn GPU lastig om voedingsconnector aan te sluiten

Leuke mini ITX kast welke ik heb gekozen vanwege compactheid, 5,25" externe bay, en mijn laaaange videokaart, Sapphire R290 tri-xx, laatste genoemde past hier prima in met nog wat ruimte over.

Het enige "nadeel" met een videokaart met de voeding aansluiting aan de zijkant, is dat je deze haast niet aangesloten krijgt. De connector zit dan best krap onder een constructiepunt van de behuizing. Bij mij ging het beter door eerst de voeding aan te sluiten, en daarna de kaart in het PCI slot te monteren. Dit ging net :-) Aan te raden is wel om de bekabeling van wat bescherming te voorzien op dat punt, b.v. wat goede isolatie tape, of spiraalband.

Het was wel even pielen om het eea in te bouwen, gezien dit mijn eerste mini-itx build was. Wel leuk om te doen!

Prima inbouwmogelijkheden gezien het formaat.

De behuizing koelt opzicht prima, door de meegeleverde fans, die zijn redelijk stil. Echter is er vanwege het design weinig airflow, waardoor mijn vorige Sapphire 280X kaart redelijk (Niet té) warm werd. De Sapphire 290 Tri-xx heeft hier geen last van. Deze blijft onder full load netjes onder de 74 graden. De fans hoor je dan wel wat (38%), maar dat is logisch, vanwege het open design van deze behuizing.

Mijn criteria voor de keuze waren:

Prijs (Max. 60 euro)
Geen hoge behuizing, maar wel een full profile videokaart(Geen low profile)
Full-size ATX voeding mogelijkheid
Veel lengte voor een lange videokaart
5.25" externe bay voor DVD drive
3.5" interne bay
2.5" interne bay

Al met al vind ik dat deze behuizing voor mij prima voldoet.

Heb jij ook een Cooler Master Elite 130?