Specificaties Socket 1151 met Intel Z270 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte AORUS GA-Z270X-GAMING 8 Review

devillwithin 25 april 2017, 177 views

Gigabyte AORUS GA-Z270X-GAMING 8

Draai dit moederbord nu een paar maandjes en moet zeggen ik ben zeer tevreden. Overclocken was een makkie, De RGB is erg leuk en niets te klagen over het Audio is ook prima tot zover, software is makkelijk en alles doet zijn ding.

Pluspunten

• RGB (je moet ervan houden)
  • VRM Waterblok
  • DAC-UP
  • WIFI
  • 2x USB 3.0 front panel headers

Minpunten

• Kleur RGB leds zijn niet overal gelijk
  • PCIe sloten 3 en 4 zitten erg dicht op mekaar dus geen! quad sli/crossfire

Layout Score: 4
Draai dit moederbord nu een paar maandjes en moet zeggen ik ben zeer tevreden.

Overclocken was een makkie (ben zelf best bekend met gigabyte dus zal ook wel helpen).

RGB is erg leuk, ziet op zich prima uit maar om onbekende reden wijkt de kleur bij de geheugen strips een beetje af. Mijn build ging om zwart met geel maar de gele leds zien er erg groen uit bij het geheugen.

Niks te klagen over het Bitspower koelblok bij de VRM's met mijn custom loop kwam alles netjes uit.

Audio is ook prima tot zover, software is makkelijk en alles doet zijn ding. de DAC-UP is ook erg nice. Al heb ik het niet nodig ben ik wel even gaan testen. Je kan meer voltage geven op een aantal USB poorten waardoor er meer (en naar mijn idee) ook beter geluid uit komt.

Over USB gesproken er zitten 2 headers op voor USB 3.0 voor je front panel. Nu heeft mijn keuze kast dit niet maar kan me indenken dat het erg handig kan zijn.
Al zitten deze helaas nog steeds rechtop dus je moet nog steeds rare bochten maken met die stugge kabels. (volgens mij had asus ze gekanteld zitten?)

Wifi gebruik ik niet maar fijn dat het erbij zit. Lijkt wel goed bereik te hebben :P

Ook het los kunnen configureren van alle fan headers is erg fijn. Zo maakt het niet uit op welke fan headers je iets aansluit alles is configureerbaar.

Ach wat valt er nog meer te vertellen over een moederbord... Mocht je iets specifieks willen weten stuur me gerust een PM

Heb jij ook een Gigabyte AORUS GA-Z270X-GAMING 8?