Specificaties 24" • 1920x1080 (Full HD) • 144Hz • TN • 1ms - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart Review

KnooL 25 april 2017, laatste update op 25 april 2017, 99 views

Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart

In 2015 deze monitor voor 300 euro gekocht. Door 144Hz en vrijwel geen screentearing bij FPS boven de 60 is gamen een genot.

Pluspunten

• Vrijwel geen screentearing boven 60fps
  • Cablemanagement
  • Horizontaal en verticaal verschuiven

Minpunten

• Duurt lang tot beeld wordt getoond
  • Niet alle resoluties lager dan 1080p hebben 144Hz
  • Standaard (te) veel wit

Bij het snel herstarten van de computer en daarmee dus het verliezen van het beeldsignaal duurt het lang voordat de monitor het signaal weer oppakt. Vaak zie ik dan pas beeld wanneer de computer al op het inlogscherm staat.

Daarnaast merk ik op dat niet alle resoluties op 144hz gespeeld kunnen worden. 1080p uiteraard wel. De 4:3 resolutie 1600:1200 kan bijvoorbeeld niet gespeeld worden met 144Hz, lagere 4:3 resoluties dan weer wel.

De standaardinstellingen staan voor mij persoonlijk te helder. Je ziet vervolgens ook goed hoeveel wit getoond wordt. Door o.a. de helderheid te verlagen is dit opgelost.

De kleuren zijn prima voor een TN-paneel maar deze spatten niet van het scherm af zoals bij een IPS-paneel.

Heb jij ook een Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart?