Maxtor DiamondMax 10 200GB, 200GB Review

Peter 10 november 2005, 582 views

Maxtor DiamondMax 10 200GB, 200GB

Pluspunten

• Goedkoop, goede performance

Minpunten

• Gezoem en ging redelijk snel kapot

Opzich een hele goede harddisk, ware het niet dat hij bij mij na nog geen jaar alweer defect was gegaan. Zeker gezien een vrij verouderd systeem waar hij in werkte, een P2 233Mhz, waren de prestaties zeer goed -> Benchmarks leverden altijd positieve resultaten op, zelfs boven het gemiddelde van andere DM10 schijven. Het geluidsniveau was acceptabel, al werd het gezoem op sommige moment wel wat irritant, al komt dat omdat de harddisk direct in de kast was gemonteerd. Ook werd de harddisk op momenten van stress redelijk warm, al zou dit weinig effect mogen hebben op de performance van het apparaat. Toch worden deze punten goed gecompenseerd door de lage prijs van de schijf.

Ik heb de harddisk opgedeeld gehad in 3 partities, eentje voor het OS, eentje voor "bestanden" en eentje puur voor backups (niet van de andere 2 partities hoor), en lange tijd geen enkele bad-sector en/of fout tegengekomen. September dit jaar is er een chip op de harddisk door een nog onbekend probleem uit elkaar gespat, sindsdien is de harddisk defect. De support van Maxtor is perfect, je stuurt je harddisk op en je krijgt keurig een nieuwe teruggestuurd. Ondanks dit probleem heb ik heb de 3/4 jaar met plezier gebruikt, en ik zou zeker geen probleem hebben indien ik nogmaals met een van deze schijven in aanraking kom.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax 10 200GB, 200GB?