Star Wars - The Force Unleashed, Xbox 360 Review

Robin 10 december 2009, laatste update op 10 december 2009, 491 views

Star Wars - The Force Unleashed, Xbox 360

Pluspunten

• Intu´tieve gameplay
  • Veel kan stuk
  • Uitdagende moeilijkheidsgraad
  • Steengoed verhaal
  • Star Wars

Minpunten

• Graphics vallen op 1080p tegen
  • Kleine bugs
  • Filmpjes zijn niet te skippen

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 4
Vorige week ging op zoek naar een ander spel, maar ik zag in een speelgoedwinkel Star Wars: The Force Unleashed liggen voor de aantrekkelijke prijs van 15 euro; die moest ik meenemen gezien ik Star Wars aardig vet vind en The Force Unleashed mij toch wel boeide gezien de interessante verhaallijn en de gameplay mij toch wel aansprak, waaronder het spelen met Darth Vader 8)

Achteraf gezien was de verhaallijn zeer sterk en de gameplay erg leuk. De verschillende cutscenes vertellen een goed verhaal. Hier en daar een plotwending, maar het geheel past wel binnen de Star Wars-films. De gameplay is ook erg tof: zowat alles kan kapot. Je kan zowat alles dat beweegt optillen en wegsmijten, en dat met behulp van the Force. Datgene wat je optilt kan je weer stukmaken met de lightsaber en Force lightning.

Het grootste nadeel van het spel zijn toch wel de graphics: op een 1080p-beeldscherm kan ik de blokjes tellen, terwijl ik van een spel met een dergelijk kaliber toch wel een goeie afwerking en haarscherp beeld verwacht, maar het ziet eruit alsof alles van 420p-formaat via upscaling naar 1080p wordt omgezet. Een kleiner nadeel is dat cutscenes niet te skippen zijn.

Dat neemt echter niet weg dat het dikke fun is om The Force Unleashed te spelen. Als je het in een budgetbak tegenkomt, koop het en je hebt een goeie game.

Heb jij ook een Star Wars - The Force Unleashed, Xbox 360?

Reviews door de redactie

Naja het verhaal is wel kort maar krachtig..

De Battles zijn zeer goed te doen ;)
Nadeel alleen 1080p? Singeplayer was binnen een halve dag uitgespeeld!