1 review

Asus AsusPro B9440UA-GV0076R

Specificaties 14" • 1920x1080 • 512GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Asus AsusPro B9440UA-GV0076R Review

ThomaCo 23 april 2017, 872 views

Asus AsusPro B9440UA-GV0076R

Krachtig, licht, klein, mooi, zwabber scherm door scharnier.

Pluspunten

• Scherm
  • Gewicht i.r.t. prestaties
  • Travel in de toetsen

Minpunten

• Zwabberend scherm
  • Ontbreken webcam
  • Connectivity

Het laptopje is adembenemend snel, zeker gezien het feit dat hij ongeveer een kilo weegt. Hij is mooi en zakelijk vormgegeven, wat prettig is omdat hij meegaat naar vergaderingen gaat waar een bescheiden uiterlijk helpt. Daarnaast heb ik ook lang getwijfeld over een zenbook 3. Deze is uiteindelijk afgevallen omdat de toetsen te dicht op elkaar zaten en de travel van de toetsen non-existent is. Zeker wanneer je lange verhalen aan het uitwerken bent; kreeg ik kramp in mijn handen en raakte ik voortdurend de draad kwijt vanwege alle aan het toetsenbord gerelateerde spelfouten. Je hebt geen idee " waar je vingers zijn". De Asuspro heeft dit allemaal niet, hij is erg prettig om mee te werken en doet precies wat hij belooft.

De Asuspro heeft ook een paar minpunten.
1. De eerste is dat wanneer je de laptop op schoot hebt, dat het scherm zwabbert door het typen. Het scharnier tussen toetsenbordgedeelte en het scherm is niet zo strak. Wanneer de laptop op tafel staat met je daar dan weer niks van, omdat de ondergrond stabieler is.
2. Het tweede nadeel is het ontbreken van de webcam.
3. Het derde en laatst nadeel is het ontbreken van mogelijkheden om je laptop te verbinden. Er zitten twee usb-c aansluitingen op, maar in de praktijk bij mijn klanten gebruikt vrijwel niemand die. Asus wil dit oplossen door het meeleveren van dock, met daarin een HDMI uitgang, een conventionele USB-A en nog een USB-C. Het ontbreken van een VGA uitgang daarin is een groot gemis. Je kan ook Asus Simpro dock kopen, maar de prijs van 150 dollar voor die dock is ronduit belachelijk.

Heb jij ook een Asus AsusPro B9440UA-GV0076R?