Humax iHDR-5050c Review

turbopropjeNewbie 11 december 2009, laatste update op 11 december 2009, 4.705 views

Humax iHDR-5050c

Pluspunten

• 2 kanelen tegelijk opnemen zonder veel programmeer werk, zeer snel te installeren

Minpunten

• niet kunnen wisselen van kanaal als er vanaf 2 verschillende kanalen (streams) worden opgenomen.

Geluidskwaliteit Score: 4
Ondanks dat het apparaat vrij prijzig is krijg je wel waar voor je geld. Ik had het apparaat binnen een half uur helemaal werkend. Wel is het zo dat je goed de weg moeten weten omtrent het bedienen en instellen van het apparaat. Het boekje(snelgids) of manual lezen is dan ook aan te bevelen. Ook het partitioneren van de hdd is zeer eenvoudig. Het mooie van dit alles is dat ik geen scart meer hoef te gebruiken.

De UI is zeer strak te noemen en je kunt deze UI in 3 verschillende standen zetten qua doorzichtigheid. Dus voor ieder wat wils.
Opnamen worden niet automatisch gewist als de HDD vol is, en je krijgt volgens de handleiding een melding als je een opname wil maken terwijl de HDD dit niet meer toelaat qua vrije ruimte. Je zult dus iets moeten wissen.

Als je tijdens 1 of 2 opnamen op de I toets van de afstandsbediening druk zul je in het tv scherm onder netjes de status zien van de zender waar je naar kijkt + linksboven de status van 1 of 2 programma's die je opneemt. Dit is in de vorm van 2 cirkeltjes met de naam van de opgenomen programma. Is het cirkeltje vol dan is de opname voltooid.

Radio programma/s kun je met dit apparaat ook opnemen. Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Qua commando's reageert dit apparaat supersnel, veel sneller dan de standaard digitale ontvanger van Humax.

Ik heb mijn Humax zeer eenvoudig geinstalleerd.
1: .naar Samsung LED 32" 6 serie via HDMI
2: JVC-NXBD3 mediacenter naar mijn Samsung LED tv via HDMI
3: Humax iHDR-5050-c.naar JVC-NXB3 via een optische kabel voor digitale radio uitzendingen.

Het mooie van mijn Samsung tv is dat ie de Humax iHDR-5050-c. en de JVC-NXBD3 "herkent" wat de bediening en interactie van alle apparaten nog meer ten goede komt.

De opgenomen HD programma's worden ook perfect weergeven op de tv. Mits je HDTV hebt natuurlijk.
De menu instellingen zijn heel erg uitgebreid, en soms iets te. Soms ben je zo diep aan het graven in een menu dat je even moet nadenken waar die andere optie ook alweer zat. .

Conclusie. Het apparaat is zeer eenvoudig te installeren en te bedienen, qua user interface zeer overzichtelijk maar wel erg uitgebreid. Oudere mensen zullen hier iets meer moeite mee hebben.
Het opstarten(aanzetten) van de Humax iHDR-5050-c duurt een 10 tal seconden (standby modus), maar is niet hinderlijk lang. In zuinige modus zal dit ongeveer 13 seconden bedragen.

Als ik een score zou geven van 1-10 dan geef ik deze een 8.9 vandaar dat ook de algemene beoordeling nu nog hoger uitvalt. Ik heb er geen spijt van dat ik dit apparaat heb gekocht.

• JVC NX-BD3 (HDMI)
  • Samsung LED TV 6 serie (HDMI)

Heb jij ook een Humax iHDR-5050c?

Meer advertenties

Je kunt wel wisselen van kanaal bij 2 opnames, maar je moet binnen dezelfde stream blijven. Dit omdat er geen 3 tuners in zitten. Je krijgt dus een keer een limiet aan programma's die tegelijk kunnen draaien. Ik vind zelf 2 opnames tegelijk al maximaal dus mij hoor je niet klagen hoor..
Wel een erg summiere "review". Hoe zit het bijvoorbeeld met de UI, reageert hij snel op commando's, hoelang kan je opnames bewaren, kan ie automatisch opnames wissen als je harddisk vol dreigt te raken, etc. etc...
Ben het eens met Kilraven. Een erg karige revieuw.
* Hoe heb je de HUMAX geinstalleerd. Is er nog een AV-Reciver tussengeplaats.
* Hoe bevalt de menuinstellingen?
* Heb je de FTP al geprobeerd?
* Geluid, beeld (aldan niet in HD)
etc.
Wat Rusman hierboven al zei. Je moet juist blij zijn dat je al 2 kanalen tegelijk kan opnemen. De Humax heeft dan nog als voordeel dat je kanalen die op dezelfde stream zitten ook nog kan bekijken. Begrijp eerlijk gezegd niet dat je dat bij negatieve eigenschappen zet.. Je hebt toch bewust voor een apparaat met 2 (HD) tuners gekozen. had dan gekozen voor een apparaat met 3 tuners. Zover ik weet bestaan die alleen niet.
Heb hem zelf nu ook sinds een maandje en er super blij mee.
Ik ben ook zeer blij met dit apparaat en er zijn meer plus dan minpunten. Het apparaat is niet groot en licht en heel erg stil. 2 programma's opnemen is zeker geweldig te noemen alleen als je niet weet hoe die streams werken (zoals ik) kun je dan wel eens vast komen te zitten als je van 2 streams opneemt en dus niet kan switchen tussen andere kanalen. En op dat moment baal je dan wel even.

Maar dat zal ook wel snel mogelijk zijn.
Nee dat ligt aan de hoeveelheid tuners, ze zou dan een ontvanger met 3 of tuners moeten kopen :)