Specificaties 34" @ 3440x1440 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 34UC98-W Wit, Zilver Review

Domus 21 april 2017, 216 views

LG 34UC98-W Wit, Zilver

Tot nu toe tevreden over het scherm. Kleuren en contrast zijn erg mooi en de monitor heeft een erg luxe uitstraling en mooie afwerking. Wel wat minpuntjes, maar overall zeker de moeite waard.

Pluspunten

• Hoog contrast, mooie kleuren, scherp
  • Veel ruimte, kleine bezels
  • Luxe uitstraling, mooi design
  • Veel aansluitmogelijkheden
  • USB3 Quick Charger poort
  • Voet makkelijk te (de)monteren
  • Goed en heel hoog verstelbaar
  • OSD goed te bedienen

Minpunten

• Slechte speakers
  • Wiebelige voet
  • Eigenlijk iets te duur
  • Freesync op 75Hz

Ik werkte eerst met 3 Dell monitoren en moet zeggen dat dit toch efficiŽnter en sneller werkt. Op de Mac gebruik ik BetterSnapTool en heb allerlei zones ingesteld, werkt echt geweldig. Ook het feit dat de monitor curved is bevalt me erg goed. Alhoewel ik hem alleen zakelijk gebruik, vind ik het wel een meerwaarde dat het wat meer naar me toe is gericht.

Ik gebruik hem in combinatie met een Macbook Pro Late 2016 met touchbar en omdat er een AMD455 in zit kan ik gebruik maken van de Freesync op 75Hz. Echter biedt dit weinig meerwaarde bij zakelijk gebruik. Heb thuis een BenQ 144Hz monitor en mijn ervaring is dat je echt mooi stabiel beeld pas krijgt bij 100Hz of meer. Misschien dat het met gamen wel een verbetering brengt, maar dat heb ik nog niet getest.

Qua minpunten vind ik de voet wat te licht, als ik bijvoorbeeld enthousiast aan het tikken ben zie ik de monitor zachtjes wiebelen. Daarnaast zijn de ingebouwde speakers niet echt best. Beetje dof en goedkoop geluid, het geluid van de interne speakers van mijn Macbook zijn een stuk beter dus daar moet je de monitor niet op kopen.

Ik heb geen last van Image retention issues zoals hier ook beschreven wordt door sommigen en heb ook geen last van vreemde witte pixels o.i.d. en er zaten geen dode pixels in het scherm. Beeldkwaliteit vind ik gewoon erg goed.

Al met al ben ik dus tevreden, maar vind de monitor wel aan de prijzige kant t.o.v. de bouwkwaliteit (wiebelige voet en plastic materiaal op de achterkant) en de slechte kwaliteit van de speakers. Ik had het logischer gevonden als deze in een pricerange van 625-675 had gezeten.

Heb jij ook een LG 34UC98-W Wit, Zilver?