Crucial M550 2,5" 256GB Review

robni7 20 april 2017, laatste update op 11 augustus 2019, 10 views Product gekocht

Crucial M550 2,5" 256GB

Ik kocht 'm twee jaar geleden voor 90 euro. Hij werkt al deze jaren al uitstekend in een MacBook Pro, en zelfs zonder TRIM blijft hij lekker kwiek. Nu, in 2017, zou ik u toch een wat nieuwer model aanraden, tenzij u 'm vindt voor een bijzonder lage prijs.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteitverhouding
  • Ingebouwde rommelverzameling werkt prima
  • Lekker stil, lekker koel, lekker zuinig

Minpunten

• Niet de allersnelste
  • Behuizing rammelt een klein beetje
  • Nieuwere modellen zijn ongetwijfeld beter

Deze SSD heeft het altijd goed gedaan in mijn MacBook Pro. Echter, een jaar geleden stopte de SSD ermee, samen met de HDD-kabel van mijn MacBook. Ik verdenk de defecte kabel van de moord op mijn SSD, maar ben er nooit achter gekomen.

De M550 was na het voorval alleen nog maar te lezen, schrijven en formatteren was onmogelijk. Dit gebeurde net een paar maanden buiten de garantie, en Crucial was zeer onbehulpzaam in het vinden van een oplossing. Daar ben ik minder tevreden over.

Heb jij ook een Crucial M550 2,5" 256GB?