LG KP500 Cookie Zwart Review

SpaceK33z 9 december 2009, laatste update op 9 december 2009, 1.173 views

LG KP500 Cookie Zwart

Pluspunten

• Goedkoop
  • Lange accuduur

Minpunten

• Synchroniseren moeilijk
  • Geen WiFi
  • Niet stevig
  • Er komen snel krassen op
  • Bewegingssensor waardeloos
  • Touchscreen reageert traag
  • Alleen goede foto's met veel zonlicht

Sinds begin maart heb ik de LG Cookie. Ik heb 'm gekocht bij Typhone.nl, waar 'ie na 2-3 weken eindelijk bezorgt werd. Voorheen had ik de LG Chocolate, die het 3 jaar heeft gedaan bij mij, ondanks dat bij vele kennissen het toestel al na 3 maanden kapot was.

Ik was van te voren nogal enthousiast, maar ik werd teleurgesteld. Als eerste dacht ik dat er WiFi opzat, maar dat had ik fout gelezen :P. Verder dacht ik dat het een beetje een iPod touch achtig iets was, maar dat was ook niet zo (ook dom van me). Ik was de eerste dag al uitgespeeld met de snufjes, helaas.

Stevigheid
De LG Cookie is niet erg stevig en beschadigt snel. Ik heb al een aantal flinke krassen op zowel het scherm als de achterkant zitten. De buitenkant is van plastic en voelt een beetje apart aan.

De LG Cookie is een van de goedkoopste touchscreen telefoons, dus eigenlijk waren mijn verwachtingen veel te hoog. Ik kocht 'm voor rond de 160. Voor die prijs is de functionaliteit eigenlijk wel goed, maar toch vind ik het niet volledig. Als je van plan bent er een te kopen, kan ik je toch het beste aanraden even door te sparen voor een fatsoenlijke telefoon.

Synchroniseren met de Mac
Helaas heeft LG geen synchronisatie software voor de Mac geschreven. Ik gebruik de applicatie doubleTwist om 'm toch nog een beetje te kunnen synchroniseren, maar zelfs dit lukt nauwelijks. Als ik wat liedjes naar de Muziek folder sleep, komt er maar een kwart (of zelfs minder) op te staan. En als ik het dan nog een keer probeer en eerst de liedjes verwijder, blijven deze liedjes er raar genoeg gewoon op staan en komt alles er dubbel op. Echt heel weird :(. Dit ligt overigens niet aan de Mac, want bij Windows doet 'ie dit helaas ook.

Snelheid
Ik heb een micro-sd kaart van 8gb gekocht om er wat extra muziek op te kunnen zetten. Helaas is deze micro-sd kaart echt extreem sloom. Ik heb er zo'n 600 nummers op staan, en als ik deze wil zien moet 'ie eerst ruim een kwartier laden (en nee, ik overdrijf niet ;) ).
Verder reageert het touchscreen erg sloom op je vingers en zit er elke keer minimaal 1s delay in, wat echt heel erg irriteert.

Stabiliteit
Mijn LG Cookie loopt redelijk vaak vast. Als ik mijn muziekcollectie open, mijn fotogalerie bekijk of een spelletje speel heb ik regelmatig vastlopers. Het scherm wordt dan zwart en ik kan dan een tijdje helemaal niks meer doen en soms moet ik 'm helemaal uitzetten.

Sms'en
Het sms'en gaat best goed. Het is vaak wel wat onduidelijk of een sms'je nou gelezen is of niet, omdat er alleen een klein icoon achter staat.
Je kan de LG Cookie een slag draaien zodat je een QWERTY toetsenbord hebt. Dit typt erg fijn en snel, maar ik kan me voorstellen dat mensen met grotere handen hier last van hebben. Helaas is de bewegingssensor lang niet zo precies als bij bijvoorbeeld de iPod nano/touch. Heel vaak moet ik het toestel eerst precies recht houden en daarna exact draaien naar links (rechts kan niet).

Widgets
De LG Cookie heeft 2 schermen, die je met een grappig 3d kubus effect kan draaien door je vinger over het scherm naar links of rechts te vegen. Er is een scherm met widgets, zoals een klok, radio, simpele muziekspeler en notitieblok. Het andere scherm toont je contacten die je daar wilt laten zien d.m.v snelkeuzes.

De widgets zijn echter beperkt (je hebt er maar 7) en het is moeilijk om er meer bij te zetten (althans, ik weet niet hoe en ik ga die moeite er ook niet voor doen).

De camera en videocamera
De camera is niet zo slecht, als er tenminste voldoende licht is. Als er minder licht is, zijn de foto's erg korrelig. Als ik hier in mijn kamer een foto neem - waar naar mijn mening voldoende licht is - is de foto al korrelig. Je moet dus echt in zonlicht foto's nemen, anders kan je net zo goed je foto schilderen, dat is dan duidelijker :P.
Er zitten een paar erg grappige functies ingebouwd, zo kan je een foto helemaal bewerken door er tekst in te zetten, cartoon-achtig te maken en nog veel meer. Je kan foto's ook in een filmpje plaatsen en zo wat grappige effecten eraan toevoegen.

Tekenscherm
Op de LG Cookie kan je tekenen, het heeft weinig nut maar is wel grappig :D. Het lijkt erg op een kleine versie van Paint. Het tekenen gaat goed, maar vaak komen er krassen op mijn beeldscherm doordat ik te hard aan 't tekenen ben met mijn pennetje.

Foto's komen als ik voldoende licht heb :P.

Heb jij ook een LG KP500 Cookie Zwart?

[Reactie gewijzigd door mauricer1 op 26 juni 2010 19:54]

Wat verwacht je van een € 120 kostende telefoon...