Specificaties 17,3" • 1920x1080 (Full HD) • 1TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

MSI GL72 6QF-410NL Review

Ricofizz 20 april 2017, laatste update op 20 april 2017, 215 views

MSI GL72 6QF-410NL

Lichte (in mijn ogen) laptop die van alles kan draaien en waar ruimte is voor uitbreiding (SSD en evt. geheugen)

Pluspunten

• Performance
  • Gewicht
  • Geluid

Minpunten

• Batterijduur
  • Snelheid zonder SSD

Goede laptop waarmee ik al een paar maandjes mee werk.
Redelijk stil tijdens werk als gaming. Als je dat beetje extra wil zit er een knop op om de fans op vol vermogen te draaien wat hij uit zichzelf (zover ik weet) niet doet.
Volledig toetsenbord is handig, de extra functie keys ook. Toetsenbord is een dagje wennen maar hij typt lekker. Niet heel veel travel maar genoeg om lekker op te hameren!

Ook een dedicated system control knop waarmee je brightness, wifi/bluetooth aan/uit kan zetten etc. Niet echt nodig door het action center in windows 10 maar kan zijn nut hebben.

Trackpad heeft niet automatisch verticaal scrollen met twee vingers maar valt in te stellen.

Als je een model hebt zonder SSD, is een SSD aan te raden.
Met compatibiliteit voor een PCI-E Gen.3 SSD heb ik er een gekocht om te proberen en man wat een verschil.

Als je de achterkant wil open maken moet je wel aardig wat schroeven eruit halen voordat je erin komt. Verlengstukje evt. nodig als je alleen kleine schroevendraaiers hebt.

Voor de gein even minecraft geinstalleerd als 'licht testje' voor de batterij.
Binnen 45 min. ongeveer de helft van de batterij leeg, dit valt dan weer wat tegen. Als je een laptop wil om de hele dag zonder stekker te zitten zeker niet halen.

Dirt Rally en Watch Dogs 2 etc. zijn te spelen op medium settings rond de 50-60 fps. Settings zijn er om te tweaken ;)

Overall een aardig laptopje!

Heb jij ook een MSI GL72 6QF-410NL?