WD Green SATA 3 Gb/s WD10EADS, 1TB Review

John767 8 december 2009, laatste update op 9 december 2009, 1.153 views

WD Green SATA 3 Gb/s WD10EADS, 1TB

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Betaalbaar
  • Toch snel ondanks het lagere toerental
  • Worden niet warm

Minpunten

• Zoektijden liggen iets hoger (voor mij geen issue)

Eerste oordeel over de schijven was dat deze veel opslag voor de prijs bieden, zuinig en toch snel zijn. Zeker nu ik 4 van deze schijven in een RAID-5 array heb staan, dat perfect werkt. Schijven zijn fluisterstil, worden nagenoeg niet warm, en bieden als array toch goede prestaties. Heen en weer kopiren van zowel grote als kleine bestanden gaat snel genoeg.

Geen uitval gehad in het jaar dat ik ze heb, dus betrouwbaar voor opslag. De Green series van WD zal toch weer een volgende keuze worden voor uitbreiding of vervanging van de opslag in de pc.

De toegevoegde benchmarks zijn gemaakt in Windows 7 x64.
Het gaat hier dan om 4 schijven in RAID-5 op een Areca ARC-1222 controller.

Heb jij ook een WD Green SATA 3 Gb/s WD10EADS, 1TB?

Meer advertenties

Goede opsomming, slechte review. Het zou interessant zijn als er wat plaatjes bij zouden zitten van eventuele benchmarks, verder zou ik ook niet meer over een harde schijf kunnen melden.
Ervaring met 2 exemplaren, sinds december 2008
Zeker nu ik 4 van deze schijven in een RAID-5 array heb staan
Ehm...?
Je kan geen aantallen opgeven in die tabel. Ik ben begonnen met 3 stuks, en later eentje toegevoegd.
Ik zal van de week kijken voor wat benchmarks :)
Zou je hierbij ook de performance van de raid opstelling kunnen meten? Ik heb zelf 2 van deze schijven 1 intern en 1 extern. Nu gaat het gerucht op internet dat deze schijven in raid minder zouden kunnen presteren door eventuele variatie in snelheid. Dit doordat het green schijven zijn en de schijven niet altijd op dezelfde snelheid zouden draaien.

Volgens mij hoeft dat niet waar te zijn, maar voordat ik er nog 1 bij koop en dat in raid ga zetten zou het leuk zijn om dit eens in de praktijk te zien.
Volgens mij draaien de schijven gewoon op 5400rpm.

Ik heb screenshots toegevoegd van 2 benchmarks. En is van de accesstimes, en de andere van het lezen van de raid set.
Het schrijven kan ik niet benchen omdat er teveel data al op staat en de partitie leeg moet zijn hiervoor.

Zoals je ziet is het niet zo snel als de 'normale' schijven, maar snel zat voor in- en uitpakken van bestanden. Voor mij geen probleem, betrouwbaarheid is dat wel.

[Reactie gewijzigd door John767 op 9 december 2009 23:09]

volgens mij zijn de zoektijden hoger